SPORT O'QITUVCHISI SHAXSIYATINING PSIXOLOGIK-PEDAGOGIK XUSUSIYATLARI UNING KASBIY AKMEOLOGIYASI MAZMUNINI SHAKLLANTIRISH UCHUN ASOS SIFATIDA
10.53885/c8964-3281-2122-z Utepberganov Amangeldi Kutlimuradovich, Nukus davlat universiteti
Ключевые слова:
passivlik, faollik, tajovuzkorlik - qo'llab-quvvatlash; noaniqlik - aniqlik; rag'batlantirishАннотация
Bozor sharoitida oliy jismoniy tarbiya tizimining rivojlanishi sport o‘qituvchisi shaxsiga, uning kasbiy mahoratiga, ma’naviy salohiyatiga, kasbiy faoliyatni amalga oshirishga psixologik va jismoniy tayyorgarligiga yangi talablar qo‘yadi. Shu munosabat bilan, sport o'qituvchisining shaxsiyati va faoliyatining psixologik-pedagogik xususiyatlarini o'rganish ayniqsa dolzarb bo'lib, ularning kasbiy rivojlanishi uchun asos bo'lib xizmat qiladi. Shuni ta'kidlash kerakki, "sport o'qituvchisi" atamasi biz tomonidan tasodifiy kiritilmagan, garchi shunday bo'lsa-da, biz jismoniy tarbiya va sport ta'lim sohasida kasb topa olmadik. Davlat diplomlarida va tarif-malaka tavsiflarida umumiy qabul qilingan nomlar:
“jismoniy tarbiya va sport bo‘yicha mutaxassis”, “jismoniy tarbiya o‘qituvchisi”, “jismoniy tarbiya bo‘limi mudiri”, “trener-o‘qituvchi”, “jismoniy tarbiya instruktori” va boshqalar. bizning nuqtai nazarimiz va tanlagan muddatimizda umumlashtirilgan. "Sport o'qituvchisi" atamasining o'zi ham mahalliy, ham xorijiy ilmiy va ommabop nashrlarda keng qo'llaniladi.
Библиографические ссылки
ББ Маьмуров. Аксиологический подход в подготовке будущих педагогов к
проектированию учебного процесса.
https://scholar.google.com/citations?view_op=view_citation&hl=ru&user=SqSdKDAAAAAJ&ci
tation_for_view=SqSdKDAAAAAJ:W7OEmFMy1HYC
ББ Мамуров. МЫСЛИТЕЛИ ВОСТОКА О ГАРМОНИЧНО РАЗВИТОЙ
ЛИЧНОСТИ.
https://scholar.google.com/citations?view_op=view_citation&hl=ru&user=SqSdKDAAAAAJ&citation_f
or_view=SqSdKDAAAAAJ:Y0pCki6q_DkC
A Mamanazarov, B Mamurov, B Madrimov, M Mamanazarov, G Ulmasova.
Гуманитарные Основания Личностного Развития Студентов В Образовательном Процессе По
Физической Культуре.
https://scholar.google.com/citations?view_op=view_citation&hl=ru&user=SqSdKDAAAAAJ&citation_f
or_view=SqSdKDAAAAAJ:u-x6o8ySG0sC
ББ Маъмуров. Основные требования к качеству высшего педагогического
образования. https://cyberleninka.ru/article/n/osnovnye-trebovaniya-k-kachestvu-vysshegopedagogicheskogo-obrazovaniya
ББ Маъмуров. Нравственно-эстетическое воспитание учащихся средствами
литературных произведений. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgibin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20
&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Otros_2018_4_9
ББ Маъмуров. Нравственно-эстетическое воспитание учащихся средствами
литературных произведений. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgibin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20
&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Otros_2018_4_9