TURLI YOSHDAGI O`QUVCHILAR BILAN GIMNASTIKA MASHG`ULOTLARINI O`TISH XUSUSIYATLARI

10.53885/edinres.2022.38.60.073 Utepbergenov Amangeldi Qutlımuratovich Ajiniyoz nomidagi Nukus davlat pedagogika instituti Jismoniy madaniyat fakul`teti dekani b.f.n., dotsent, Abatbay Jumanazarov Ajiniyoz nomidagi Nukus davlat pedagogika instituti Jismoniy tarbiya va sport mashg‘ulotlari nazariyasi va uslubiyati 1-kurs magistranti

Авторы

  • Utepbergenov Amangeldi Qutlımuratovich

Ключевые слова:

umumrivojlantiruvchi mashqlar, yurish, yugurish, sakrashlar, uloqtirishlar, muvozanat mashqlari, osilish va tayanish mashqlari, tirmashib chiqish, akrobatika mashqlari

Аннотация

Bolalarda harakatlanish analizatori bir necha yillar davomida takomilllashib boradi. Etti yosh keskin o`zgarish yili hisoblanadi, ya`ni erkin harakatlanishlarning paydo bo`lishi, hamda markaziy asab tizimida koordinatsion mexanizmlarning takomilllashishi kuzatiladi. 7 yoshdan 14 yoshgacha harakatlanish analizatorlarini faol rivojlanishi sodir bo`ladi, 13-14 yoshlarga kelib u yuqori darajaga etadi. Harkatlanish analizator darsining etilishi yuzaga keladi, katta yarim sharlar va asab mushak apparatining funktsional imkoniyatlari oshadi. Bolalarda hamma jismoniy sifatlarni bir tekis tarbiyalash lozim. Bunda  7-9 yoshda bittalik harakatlarini bajarish tezligi hamda chaqqonlik, 10-12 yoshda egiluvchanlik, 13-14 yoshda tezkorlik, 15-16 yoshda kuch va chidamlilik kabi sifatlarni tarbiyalashga alohida e`tibor qaratish zarur.

Библиографические ссылки

Eshtaev A.K. Umumrivojlantiruvchi mashqlarni o`tkazish uslubiyati. 2004.

Eshtaev A.K. Gimnastika darsi. 2004.

Efimenko. А.I. Gimnastika. Jismoniy tarbiya institutlari uchun darslik. O`zbek tiliga tarjima.

T., «O`qituvchi», 1982.

Karimov M.K. Xoreografiya mashqlari va badiiy gimnastika. 2003.

Karimov M.K. Saf mashqlari va ularni o`rgatish uslubi., 2003.

Karimov M.K. Gimnastika ko`pkurash turlarida yordamchi mashqlar. M.K.Karimov., 2002

y.

Smolevskiy V.M. Gimnastika va o`tish metodikasi. Jismoniy tarbiya oliygohlari uchun

darslik. taxririda. M., FiS.,1987.

Safarova Rokhat G. Ways and factors ofoptimization of the content of general secondary

education in today’s world // Образование через всю жизнь: непрерывное образование в интересах

устойчивого развития. 2012. №2 (eng). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/ways-and-factorsofoptimization-of-the-content-of-general-secondary-education-in-today-s-world (дата обращения:

05.2022).

Мухитдинова Н.М. Абитова Ж.Р. Механизмы интеллектуального развития

дошкольников с помощыю физических занятий // Проблемы педагогики.- 2020- № 3 (48) с 79-81

Мухитдинова Н.М. Методология физических упражнений и игр в дошкольних

образовательных организациях // Проблемы науки-2020-№9 (57) с 81-83

Мухитдинова Н.М. Эшов Э. Improvement of psychology and pedagogical process on

physical training // Intellectual Archive 2018 с 93-96

Djurayeva Maxasti Zokirqizi “The emotion training system for atudents of preschool education

for sports gymnastics sports competitions” 88-101 betlar. International Journal of Advanced Research in

Monagement and Social Sciences. Vol.1 №2 February 2022

Джураева Махасти Зокировна “Характеристика эмоционально –волевой готовности

личности к спортивной деятальности” 169-171 betlar. Россия-Таджикистан –Узбекистан. молодежь

Hozirgi taraqqiyot bosqichida jismoniy tarbiya va sport mashg‘ulotlarini tashkil qilishning istiqbollari: muammo

va yechimlar. Xalqaro miqiyosidagi ilmiy amaliy-anjuman. 2022 yil 28-29 aprel

и развитие духовной культуры общества: актуальные проблемы и перспективы их решения.

апреля 2022г.

Маъмуров Б. Б. Бўлажак ўқитувчиларни шахсга йўналтирилган таълим-тарбия жараёнини

лойиҳалашга тайёрлашда қўлланиладиган тамойиллар. Современное образование (Узбекистан),

https://cyberleninka.ru/article/n/b-lazhak-ituvchilarni-shahsga-y-naltirilgan-talim-tarbiyazharayonini-loyi-alashga-tayyorlashda-llaniladigan-tamoyillar

Mamurov B. B. The Need to Prepare Future Teachers to Design a Student-Centered Educational

Process. Eastern European Scientific Journal, 2017. http://journale.aurisverlag.de/index.php/EESJ/article/viewFile/600/596

Мамуров Б.Б., Махмудов М.Х. Акмеологическая составляющая образовательной

культуры учителя. философские и методологические. https://www.elibrary.ru/item.asp?id=36679921

B Mamurov, A Mamanazarov, K Abdullaev, I Davronov. Acmeological Approach to the

Formation of Healthy Lifestyle Among University Students. III International Scientific Congress Society

of Ambient …, 2020. https://www.atlantis-press.com/proceedings/isc-sai-20/125937241

ББ Мамуров. Акмеологический подход к воспитанию молодого поколения в наследии

предков. Педагогическое образование и наука, 2016.

http://www.manpo.ru/manpo/publications/ped_obraz/n2016_03.pdf#page=147

Маъмуров Б.Б. Маманазаров А.Б. Условия развитие у будущих учителей навыков

проектирования учебного процесса на основе акмеологического подхода.

https://www.elibrary.ru/item.asp?id=37269472

Файзиев Я. З., Зиёев Д. Я. У. краткий исторический обзор развития физического

воспитания и спорта //Academy. – 2020. – №. 9 (60).

Файзиев Я. З., Кузиева Ф. Эффективности использования национальных средств

физического воспитания в учебном процессе //Вестник магистратуры. – 2020. – №. 3-1. – С. 95.

U. A. Fayzieva, M. T. Khikimova. Conditions of effectiveness of pedagogical communication.

https://mbukckslg.ru/en/usloviya-uspeshnogo-pedagogicheskogo-obshcheniya-ego-funkciiorganizaciya.html

Fayziyeva Umida Asadovna Saidnazarova Gulshan Bolta qizi. “Ta’lim texnologiyalari” fanidan

seminar mashg’ulotlarini bajarish bo’yicha metodik ko’rsatma.

http://213.230.96.51:8090/files/ebooks/Iqtisodiyot/TALIM_TEXNOLOGIYALARI.pdf

Загрузки

Опубликован

2022-12-01