MAKTABGACHA TA’LIM YO’NALISHIDA MA’NAVIY TARBIYА MASALALARI

Maryambibi Abdullayeva Djumaniyazovna TVCHDPI “Maktabgacha ta’lim” kafedrasi o’qituvchisi

Авторы

  • Maryambibi Abdullayeva

Аннотация

Ushbu maqolada maktabgacha ta’limning samaradorligini tavsiflovchi eng asosiy
ko’rsatkich 2 yoshdan 6-7 yoshgacha bo’lgan bolalarni maktabgacha ta’lim tashkilotlariga qamrab olishning
zaruriy jihatlari haqida gap ketadi. Agar bola maktabgacha ta’lim olmay turib maktabga chiqsa, uning
boshlang’ich sinfda o’qish faoliyati yetarli darajada samarali bo’lmaydi. Ya’ni, bolada ta’limga moslashish –
adaptatsiya sust kechadi, uning ijtimoiy munosabatlarga kirishishi, muloqoti, aqliy faoliyati sust ravishda
ko’rinadi. Bolada ko’p hollarda jismoniy, ruhiy jihatdan tayyor emaslik holati kuzatiladi. Maqolada ta’lim
olish motivatsiyasi, ilk o’quv ko’nikmalari shakllanmagan, psixik jarayonlari rivojlanmagan bola
o’zlashtirishda orqada qolishi haqida fikr yuritiladi.

Опубликован

2022-06-26