ТАLABALAR ХОTIRASINING ХОRIJIY TILLARNI O’RGANISH SHAROITIDA INDIVIDUAL TIPOLOGIK XUSUSIYATLARI

Ikromov Oybek Ibragimovich, Navoiy Davlat Pedagogika Instituti, Pedagogika va psixologiya kafedrasi o’qituvchisi

Авторы

  • Икромов Ойбек Ибрагимович,

Аннотация

Ushbu maqola yosh davrlarida xorijiy tillarni o‘rganishda
psixologik jarayonlarning bog’liqligi hamda til o’rganishda duch keladigan
to’siqlar haqida so’z boradi va o’z ichiga til o’rganishdagi to’siqlarni qanday
yengish ,oson til o’rganish borasida yangi takliflarni qamrab oladi. Chet tilini
o’rganishda amaliy jarayonlar hamda til o’rganish jarayonlarida talabalar
hamda yoshlar tomonidan duch kelinadigan to’siqlarga aniq tajriba asosida
keltirilgan samarali maslahatlar tahlil qilinib aniq misollar va holatlarda
ko’rsatilgan. Bundan tashqari til o’rganish jarayonida eng murakkab
jarayonlardan biri bo’lgan xotira hamda kognitiv psixologik jarayonlar
bo’lgan tafakkur, idrok shuningdek muloqot kabi muhim jarayonlar ahamiyati
haqida so’z boradi. Bundan tashqari xorijiy til bilishning hayotimizdagi
o’rni aynan aniq ochib berilib, til o’rganish uchun eng samarali yosh hamda
qanday foydali usullar ushbu maqolada taklif sifatida keltirilgan. Psixologik
jarayonlarning bilim olish ayniqsa til o’rganish borasidagi bog’liqligi
o’quvchilarning yoshiga nisbatan tahlil qilingan hamda imkon qadar ertaroq
yoshda til o’rganish samarali ekanligiga xulosa qilingan.

Библиографические ссылки

O’zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni. O’zbekiston

Respublikasini yanada rivojlantirish bo’yicha Harakatlar strategiyasi

to’g’risida/ O’zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to’plami, 2017-yil,

-son, 70-modda.

O’.Hoshimov. I.Yoqubov. Ingliz tili o’qitish metodikasi.-

Таълим ва инновацион тадқиқотлар (2022 йил 6.2) ISSN 2181-1709 (P)

Education and innovative research 2022 y. 6.2

Toshkent-2003.

Galperin, P.Ya. (1969) Aqliy harakatlarning rivojlanish bosqichlari. M.

Cole va I. Maltzman (Eds.) Zamonaviy sovet psixologiyasining qo’llanmasi.

Nyu-York: Asosiy kitob, 249-273.

Huitt, W. (2006). Ijtimoiy bilish. Ta’lim psixologiyasi interaktiv.

Valdosta, GA, Valdosta davlat universiteti.

Andreeva A.A. Stressga chidamlilik talabalar o’rtasida o’quv

faoliyatiga ijobiy munosabatni rivojlantirish omili sifatida: dissertatsiya ...

f.f.n. Fanlar [Tamb. davlat ularni yo’q qilish. GR. Derjavin] - Tambov, 2009

yil.

Baranova L. V. Dastlabki o’spirinlik davrida ijodiy fikrlashni

rivojlantirishning psixologik va akmeologik xususiyatlari: disketning

mavhumligi. psixologiya fanlari nomzodi [Tamb. davlat ularni yo’q qilish.

GR. Derjavin] - Tambov, 2009 yil.

Koul, A.L. & Knowles, L.G. (2000) Ta’limni tadqiq qilish:

o’qituvchining rivojlanishini refleksiv izlanishlar orqali o’rganish. Boston:

Allin va Beko.

Vygotskiy, L. S. (1986) Fikr va til. Kembrij, MA, MIT Press.

Psixologiya bo’yicha yangi adabiyotlar va veb-resurslarni ko’rib

chiqish. [Jild 1-8] Ros. davlat kutubxona, NIO bibliogr. ; muallif-komp. L.G.

Bardonova, O. V. Reshetnikov. - M., - davom etayotgan nashr. - [Elektron

resurs]. - Kirish rejimi: http://www.rsl.ru/ru/s3/s331/s122/d1312/

www.ziyonet.uz

www.world.uz

Загрузки

Опубликован

2022-11-13