BO’LAJAK PEDAGOGLARDA INKLYUZIV KOMPETENTLIKNI RIVOJLANTIRISH
Usmonova Dilnoza Toshmamatovna, Navoiy davlat pedagogika instituti, Pedagogika va psixologiya kafedrasi o`qituvchisi
Аннотация
Ushbu maqolada inklyuziv ta’lim nima ekanligi ,uning
mazmuni hamda ushbu ta’lim turi tarbiyalanuvchi bolalarga bilim berish
faoliyati yoritilgan. Shu bilan birga Inklyuziv ta’lim muhiti uning pedagoglarga
qo’ygan talablari hamda inklyuziv pedagogik kompetensiya mohiyati aytib
o’tilgan. Har bir o’qituvchi kadr o’qib o’rganishda nuqsoni bor bolalar bilan
shug’ullanishida unga kerak bo’lgan barcha shart – sharoitlar moddiy va
nafaqat ma’naviy jihatdan ham tahlil etilgan.Bu ta’lim sohasi O’zbekiston
Respublikasi ta’lim sohasida yangiligi shunga qaramay yurtimizda nuqsoni
bor bolalarni ta’lim olishi borasida olib borilayotgan ishlar , bunda jahon
bolalarni himoya qilish tashkiloti bilan hamkorlikda amalga oshrilayotgan
tadbirlar hamda mo’ljallangan dasturiy rejalar ushbu maqolada o’z aksini
topgan. Jahon miqyosida inlyuziv ta’lim rivojlangan davlatlar va bu sohada
olib borilgan zlanishlar natijalari inklyuziv ta’lim o’qib o’rganishda jismoniy
nuqsoni bor bolalarni tarbiyasida kunning eng dolzarb masalasiligicha
qoladi.Bu esa o’z navbatida maxsus reja va dasturlashtirilgan murakkab
izlanishlarni talab etadi.
Библиографические ссылки
Kovalev E.V., Staroverova M.S. Ta’lim integratsiyasi (inklyuzivligi) Таълим ва инновацион тадқиқотлар (2022 йил 6.2) ISSN 2181-1709 (P) 152 Education and innovative research 2022 y. 6.2 ta’lim tizimini rivojlantirishning tabiiy bosqichi sifatida // Inklyuziv ta’lim. 1-son. - M .:markaz « Maktab kitobi», 2010. - 272s.
Nazarova N.N. Integratsiyalashgan (inklyuziv) ta’lim: 2010. No 1.P.77-87.
Imkoniyati cheklangan bolalar uchun inklyuziv ta’limni tashkil etish:Darslik / Otv. ed. S.V.Alekhina, E.N.Kutepova. - M .: MGPPU, 2013 .-324s.
Suntsova A.S. Inklyuziv ta’lim nazariyasi va texnologiyasi C 898: darslik. Izhevsk: «Udmurt universiteti» nashriyoti, 2013.110 p.
Lipskiy I.A. Ijtimoiy pedagogika. Uslubiy tahlil: Darslik. M .: TC Sphere, 2004.320s.
Nazarova N.M. Ta’lim integratsiyasining nazariy va uslubiy asoslari // Inklyuziv ta’lim: metodologiya, amaliyot, texnologiya: Xalqaro ilmiy-amaliy konferentsiya materiallari (2011 yil 20-22 iyun, Moskva) / Tahririyat hay’ati: S.V. Alekhina va boshqalar. M .:MGPPU, 20011. S. 9-11.
Novikov A.M. Ta’lim metodologiyasi. M .: «Egves», 2002 yil.
Peregudov F.I., Tarasenko F.P. Tizimli tahlilga kirish: Darslik. universitetlar uchun qo’llanma. M .: Yuqori. shk., 1989.367s.
Internet saytlari:
www.Norma.uz.
www.gazeta.uz
www.lex.uz