USING THE DESIGN METHOD IN THE DEVELOPMENT OF LEARNING ACTIVITY OF PRIMARY SCHOOLCHILDREN
Iminova Mukhayyo Aslanbekovna, Senior Lecturer, Andijan Regional Center for Retraining and Advanced Training of Public Education, Andijan, Uzbekistan
Аннотация
This article discusses the problem of improving the pedagogical conditions for the
development of educational activities of primary school students through project methods, the
development of its technology, and also analyzes the relevant scientific literature.
Библиографические ссылки
Давыдов В.В. Теория развивающего обучения. М.: ИНТОР, 1996 г. , 544 стр.
Джураев Рисбой Ҳайдарович “Меҳнат дарсларида лойиҳалаш”
Дилова Наргиза Ғайбуллаевна. Бошланғич таълим жараёнида ўзаро ҳамкорлик муҳитини шакллантириш механизмларини такомиллаштириш, 13.00.01 – Педагогика назарияси ва тарихи. Таълимда менежмент ихтисослиги бўйича педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) илмий даражасини олиш учун бажарилган диссертация, Тошкент, 2018.
Машбиц Е.И. Психолого-педагогические проблемы компьютеризации обучения / Е.И. Мащбиц. М.: Педагогика, 1988. 35с.
Сафарова Р. “Бошланғич таълимда ҳамкорлик технологияси”.-Т.,2012.-120б;
Сафарова Р., Юсупова Ф. Ўқувчиларда ўзаро дўстона муносабатларга асосланиб ҳамкорликда фаолият кўрсатиш кўникмаларини шакллантириш стратегияси. - Т.: «Фан», 2013. -27-28- б.
Скаткин М.Н. Дидактика средней школы. 2-е изд., перераб. и доп. - М.: Просвещение, 1982. - 324 с.
Сластенин В.А., Исаев И.Ф., Шиянов Е.Н. Педагогика. М.: Издательский центр «Академия», 2002. — 576 с.
Талызина Н. Ф. Педагогическая психология: Учеб. пособие для студ. сред. пед. учеб. Заведений. - М.: Издательский центр «Академия», 1998. - 288 с
Abdullaeva Sh., Iminova M.A. (2020). Use of Project Training Technologies in Primary Education, European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences, 8(7), 45-53.
Rustamova NR. (2021). Vitagenic education and the holographic approach in the educational process. Таълим ва инновацион тадқиқотлар (2021 йил №2), 23-29.
Rustamova, N. R. (2019). Technology for the development of media culture of secondary school pupils (on the example of grades 7-9). Dissertation of the doctor of philosophy (PhD) in pedagogical sciences.