АДАБИЙ ТАЪЛИМДА ЎҚУВ ТОПШИРИҚЛАРИНИ ТАКОМИЛЛАШТИРИШ МАСАЛАСИ
Расулова Гулбаҳор Керимбаевна, Тошкент Амалий фанлар университети доценти
Ключевые слова:
адабий таълим, таълим мазмуни, асар моҳияти, бадиий асар таҳлили, ўқув топ- шириқлари, савол, топшириқ, уй вазифаси, билим, кўникма ва малакаларАннотация
мақолада адабий таълимни ривожлантириш масаласи, хусусан, ўқув топшириқла- рини такомиллаштириш, адабиёт ўқитишда савол ва топшириқлари мазмунини таҳлилий ўрганиш, асар моҳиятини очиб берувчи ўқув топшириқлар ишлаб чиқишнинг илмий-методик асосларини яра- тиш, ўқувчилар билимини баҳолаш мезонларини кўриб чиқиш бўйича муҳим тавсиялар, хулосалар баён қилинган.
Библиографические ссылки
Суюнов Ҳ. Адабиёт дарсларида ўқувчиларни савол ва топшириқлар устида ишлашга ўргатиш усуллари. Пед. фан.ном. дисс-я. –Т., 2005. –125 б.
Давронов, И. Э. Некоторые аспекты интерпретации понятий «задание» и «упражнение» / И. Э. Давронов.
Текст : непосредственный // Молодой ученый. – 2012. – № 8 (43). – С. 323–326.
Леонтьев А.Н. Проблемы развития психики. – М.: Педагогика, 1972. – 576 с.
Розысков О.Р. Теоретические основы оптимального применения системы учебных задач в обучении школь- ников (на материалах гуманитарных предметов). Автореферат дисс…док. пед. наук. – Тбилиси, – 1986. – 50 с Ўша жойда.
Розиков О.Р. ва бошкалар. Дидактика. – Т.: Фан, 1997. – 256 б.
Hamroyev G‘. Ona tilidan o‘quv topshiriqlari tuzish metodikasi –Toshkent. Donishman ziyosi, 2021. 157 b.
Чўлпон. Адабиёт надир? – Тошкент: Чўлпон нашриёти, 1994. – 37-б.
Долимов С., Убайдуллаев Ҳ., Аҳмедов Қ. Адабиёт ўқитиш методикаси. – Тошкент: Ўқитувчи, 1967. – 225-б.
Саидов М. Ўзбек мактабларининг 5-синфларида она тили таълими жараёнида тафаккурни ривожлантирувчи ўқув топшириқлари ва улардан фойдаланиш методикаси: пед. фан. ном-ди дисс. автореф.ТДПУ. –Тошкент, 2000. – 25 б.
Қўчқорова, Мухитдинова Ҳамроев Ғ. Она тили ўқитишнинг самарали усуллари. Ўқитувчилар учун методик қўлланма. –Т.: Баёз. 2018. 18-б.
Матжон С. Мактабда адабиётдан мустақил ишлар. – Тошкент: Ўқитувчи, 1996. – 27-б.
Йўлдошев Қ. Адабиёт ўқитишнинг асослари / Global ta’lim va milliy metodika taraqqiyoti. Respublika ilmiy- amaliy anjuman materiаllari. – Toshkent, ToshDO‘TAU, 2018. – B. 36.
Чориев А., Чориев И. Педагогиканинг методологик асоси ва илмий тадқиқот методлари. – Тошкент: Nishоn noshir, 2016. – 45-б.
Убайдуллаев Н.Х. Ўқув таҳлилида автобиографик битиклардан фойдаланиш. Пед. фан. бўй. фалс. док. (PhD) ... автореф. – Жиззах, 2022. – 23-б.
Йўлдошев Қ.Б. Янгиланган педагогик тафаккур ва умумтаълим мактабларида адабиёт ўқитишнинг ил- мий-методик асослари. Пед. фан. док. ... дисс. – Тошкент, 1997. – 77-б.
Карлибаева Г. Ўқитувчи – таълимни фанлараро алоқадорликда ташкил этишнинг етакчиси сифатида // Халқ таълими. – Тошкент, 2010. – № 2. – Б. 46-47.