ИСПОЛЬЗОВАНИЕ АКТИВНОГО ЧТЕНИЯ КАК МЕТОДА РАЗВИТИЯ СПОСОБНОСТИ ЧТЕНИЯ
Ишонкулов Шерзод Усмонович Старший преподаватель кафедры иностранных языков,Каршинский инженерно- экономический институт
Ключевые слова:
активное чтение, понимание прочитанного, критическое мышление, сохранение словарного запаса, метаанализ, образование, стратегии обучения;Аннотация
В этом исследовании изучается эффективность методов активного чтения в улучшении способностей к чтению в различных возрастных группах и академических дисциплинах. В исследовании подчеркивается потенциал активного чтения как ценного педагогического инструмента для преподавателей и мощной стратегии обучения для учащихся в различных образовательных учреждениях, а также теоретическая основа, эмпирические данные и практические соображения по внедрению активного чтения в образовательные учреждения.
Библиографические ссылки
Anderson, I. (2010). Active reading: A metacognitive approach to comprehension. Routledge.
Kwak, Y. & Kim, A. (2014). The effects of active reading strategies on reading comprehension and critical thinking in science education. International Journal of Science Education, 36(12), 2041-2058.
Pappas, C. (2017). Active learning and critical thinking. Routledge.
Taylor, B. M., & Ivey, G. (2010). Reading for critical thinking and problem solving. Routledge.
Isabel Beck and Margaret McKeown «Teaching Students to Read: A Practical Guide»
Peter S. Pappas Building Comprehension: Strategies for Developing Thinkers»
Ishonkulov Sherzod Usmonovich: Methods of Teaching Speaking in Foreign Language Lessons.
International Journal on Integrated Education (IJIE) Volume 6 | No 3 (Mar 2023)
Ishonkulov S.U. Development of a model for the development of compensatory competence in the study of English for nonlinguistic student’s specialties; Proceedings of the 8th International Scientific and Practical Conference «Global and Regional Aspects of Sustainable Development» (March 26-28, 2023). Copenhagen, Denmark.
Ishonkulov Sherzod Usmonovich The role and place of Compensatory Competence in the system of other competences in mastering a Foreign Language. AMERICAN JOURNAL OF PHILOLOGICAL SCIENCES (AJPS) Journal Impact Factor SJIF: 2022- 5. 445 DOI-10.37547/AJPS, Volume 02 Issue 11- 2022
Ishonkulov Sh.U. : Reflective Approach in English Language Teaching - 20p. Colloquium-journal №31 (154), 2022