ФОРМИРОВАНИЕ НАВЫКОВ ПОНИМАНИЯ СОДЕРЖАНИЯ ТЕКСТА В ЛИТЕРАТУРНОМ ОБРАЗОВАНИИ КАК ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПРОБЛЕМА
Палванова Наргиза Абдумуратовна, независимый научный сотрудник Государственного института искусств и культуры Узбекистана
Ключевые слова:
литературное образование, литература, поэзия, слово, значение, осмысление, вникание, объяснение, литературно-теоретические концепции, рифма, мастерствоАннотация
в статье рассматриваются научно-теоретические основы применения метода лингвистического анализа, который помогает студентам направления художественного образования высших учебных заведений вникать в содержание художественного произведения, понимать значение слова, постигать искусство поэзии.
Библиографические ссылки
Йўлдош Қ., Йўлдош М. Бадиий таҳлил асослари. – Тошкент: Камалак, 2016. – 122- б.
Абдурауф Фитрат. Танланган асарлар. IV жилд. –Т.: “Маънавият”, 2006. 11- бет.
Ўзбек тилининг изоҳли луғати. I жилд. – Тошкент: “Ўзбекистон Миллий энциклопедияси” Давлат илмий нашриёти, 2006. – 38-б.
Долимов С., Убайдуллаев Ҳ., Аҳмедов Қ. Адабиёт ўқитиш методикаси. – Тошкент: Ўқитувчи, 1967. – 225-б.
Матжон С. Мактабда адабиётдан мустақил ишлар. – Тошкент: Ўқитувчи, 1996. – 27-б.
Йўлдошев Қ. Адабиёт ўқитишнинг асослари / Global ta’lim va milliy metodika taraqqiyoti. Respublika ilmiy-amaliy anjuman materiаllari. – Toshkent, ToshDO‘TAU, 2018. – B. 36.
Чориев А., Чориев И. Педагогиканинг методологик асоси ва илмий тадқиқот методлари. – Тошкент: Nishоn noshir, 2016. – 45-б.
Кошифий, Ҳусайн Воиз. Футувватномаи Султоний ёхуд жавонмардлик тариқати.
Форс-тожик тилидан Н.Комилов таржимаси. – Тошкент: Абдулла Қодирий номидаги халқ мероси нашриёти, 1994. – 58-б.
Новиков Л.А. Исскуство слова. – 2-е изд., доп. – М.: Педагогика, 1991. – С. 5.
Қамбарова.С. Адабиётни ўқув фани ва санъат тури сифатида ўқитиш методологияси. Докторлик дисс. –Тошкент. 2024. 284 б.
Тўхлиев Б. Адабиёт ўқитиш методикаси. – Тошкент: Янги аср авлоди, 2006. – 13-б.
Йўлдош Қ., Йўлдош М. Бадиий таҳлил асослари. – Тошкент: Камалак, 2016. – 122-б.
Қуронов Д. Адабиёт назарияси асослари. – Тошкент: Академнашр, 2018. – 112-б.
Mirqosimova M. Adabiy taqlil metodikasi (Adabiyot o’qituvchilari va talabalar uchun qo’llanma). – T.: RO’MM, 1993. 27-b.
Йўлдошев М. Бадиий матн лингвопоэтикаси. – Тошкент: Фан, 2008. – 160 б.
Mahmudov N. Til ilmi va ta’limining muntazamligi // Til va adabiyot ta’limi. 2021. № 10. – 8-б.
Новиков Л.А. Искусство слова. – Москва: Педагогика, 1991. – С. 24–25.
Махsudova M. Мuloqot psixologiyasi. O‘quv qo‘llanma. – Toshkent: Turon- iqbol, 2006. – 23-б.
Белинский В. Г. Адабий орзулар. –Т.: Ғ. Ғулом номидаги адабиёт ва санъат нашриёти, 1977. 108- бет.
Гассет-и-Хосе Ортега. Дегуманизaция искусства. В книге “Современная книга по эстетике. Антология». –Москва.“Иностр. лит”., 1957. с. 451.
Гуковский Г.А. Изучение литературного произведения в школе. (Методологические очерки о методике). –Москва-Ленинград. 1966. С. 41.
Асмус В.Ф. Вопросы теории и истории эстетики. -М., 1968. С. 56.
Бобылев Б.Г. Теоретические основы филологического анализахудожсственного текста в нatsiональном педвузе. Дисс. докт. пед. наук. –Москва. 1991. -С. 296.
Выготский Л. С. Психология искусства. –Москва. «Педагогика», 1987. -С. 341.