APPLICATION OF THE QUALIMETRIC APPROACH IN THE MANAGEMENT OF QUALITY OF STUDENT TRAINING IN MODERN UNIVERSITIES
Salimova Sarvinoz Farkhadovna Bukhara State Pedagogical Institute Associate Professor of the Department of Natural Sciences
Ключевые слова:
квалиметрический подход, управление качеством, обучение студентов, современный вуз, прочность знаний, глубина знаний, осознанность знаний, системность знаний.Аннотация
В статье рассматривается применение квалиметрического подхода в управлении качеством обучения студентов в современных вузах. Квалиметрический подход предлагает систематическую и комплексную оценку качества обучения, учитывая такие аспекты, как прочность, глубина, осознанность и системность знаний студентов. Автор подчеркивает важность внедрения квалиметрических принципов в образовательный процесс для обеспечения высоких стандартов обучения и оптимальных условий для развития студентов.
Библиографические ссылки
Arkhangelsky S.I., Ponukalin A. Research of the quality of education in the context of reforming the system of higher professional education // Science and Education. — 2018. — № 3. — pp. 12–18
Basova N.V., Zagvyazinsky V.I., Nikitin M.V., Sergeeva V.P. Technologies and mechanisms for managing the quality of education // Pedagogical technologies. — 2019. — № 2. — pp. 45–53.
Aleksandrov I.V., Dikanskaya N.N., Pereverzev Yu. Various systems of control and assessment of knowledge in the educational process // Higher education. — 2020. — № 1. — pp. 59–66.
Azgaldov G.G., Miftakhutdinova F.R., Fedyukin V.K., Cherehovich A.V. Development of the concept of “qualitative technology” in pedagogy // Modern education. - 2017. - № 4. - P. 77–85.
Sergeeva V.P. Management of educational systems: purposeful interaction of participants in the pedagogical process // Pedagogy and management. — 2019. — № 5. — pp. 32–39.
Simonov V.P. Quality of knowledge: strength, depth, awareness, systematic knowledge // Science and Innovation. — 2021. — № 6. — P. 110–117.
Modern educational standards of the third generation and their role in increasing the competence of specialists // Educational technologies. — 2022. — № 7. — P. 89–96.
The transition to a multi-level system of higher professional education and its impact on the educational process // Bulletin of Higher School. - 2023. - № 2. - P. 22–30.
Innovative technologies and their role in managing the quality of student education // Education and Innovation. - 2022. - № 5. - P. 44–52.
Qualitative education and the formation of a qualitative culture of specialists // Pedagogy and modern society. - 2023. - № 1. - P. 68–75.