ЎҚУВЧИЛАР ГУРУҲЛАРИДА ШАХСЛАРАРО ФАОЛЛИК МОТИВАЦИЯСИНИ ШАКЛЛАНТИРИШНИНГ ПСИХОЛОГИК МЕХАНИЗМЛАРИ

Худойқулова Гулшода Бахроновна, Психология кафедраси доценти, Бухоро давлат университети

Авторы

  • Худойқулова Гулшода Бахроновна

Аннотация

Ушбу мақолада ҳар бир ўқувчи шахсини, унинг ижтимоийпсихологик табиатини, имкониятларини ва ўзига хос психологик
истиқболларини айнан у фаоллик кўрсатаётган кичик гуруҳлар доирасида
талқин қилиш, ҳамда шу талқинлар асосида унга муайян даражадаги
психологик хизматлар кўрсатиш таълим-тарбия муассасалари олдида
турган муҳим вазифалардан бири эканлиги ёритишга ҳаракат қилинган.
Ўзига хос изчиллик билан амалга оширилаётган таълим ислоҳотлари,
тобора юксак поғоналарга кўтарилиб бораётган ижтимоий-иқтисодий
муносабатлар, фан, техника ва ишлаб чиқаришнинг кескин ривожланишга
жавоб бера олувчи жамият ва шахс эҳтиёжларининг ўзаро вобасталиги
замирида шаклланаётган гуруҳий фаоллик жараёнларини муайян психологик
мезонлар асосида ўрганишга қаратилган тадқиқот йўналишларини белгилаш
масаласи ниҳоятда муҳим аҳамият касб этади. Ўқувчилар гуруҳларининг
ижтимоий аҳамиятга эга бўлган фаоллигини таъминловчи асосий омиллар
ижтимоий муҳит, гуруҳий фаоллик жараёнларидир. Мақолада кичик гуруҳлар
доирасидаги шахслараро фаоллик мотивациясининг нечоғлик шаклланганлик
даражаларини ўрганиш ва тадқиқ қилиш усулларини ишлаб чиқиш вазифаси
долзарб эканлиги таъкидланган.

Библиографические ссылки

Андреева Г.М. Социальная психология учебник для Вузов. – М.: Аспект-Пресс, 2001-378с.) Агеев В.С. Психология межгрупповых отношений. М., 1983.

Агеев В.С. Социально-психологические проблемы. – М.: МГУ, 1990. – 239 с.

Бабанский Ю.К., Бодалев А.А., Дубровина И.В. Научно-практические проблемы школьной психологической службы. М. 1987. й. 5.Баротов Ш.Р. Психологик хизматнинг назарий ва амалий муаммолари. Бухоро, 2008.

Худойқулова, Г. Б. (2019). Psychological mechanisms of the formation of interpersonal activity motivation for interactive activities in small groups. Psixologiya, (1), 32-35.

Худойқулова, Г. (2022). Расмий ва норасмий гуруҳлардаги ўқувчи шахсига индивидуал-психологик ёндашувнинг ўзига хос хусусиятлари. Таълим ва ривожланиш таҳлили онлайн илмий журнали, 2(3), 250-254.

Загрузки

Опубликован

2022-11-13