ОҒЗАКИ МАШҚЛАР ЁРДАМИДА БОШЛАНҒИЧ СИНФ ЎҚУВЧИЛАРИ ЭВРИСТИК ФИКРЛАШИНИ РИВОЖЛАНТИРИШНИНГ МЕТОДИК АСОСЛАРИ

https://doi.org/10.53885/edinres.2022.9.09.022 Хуррамов Рустам Сайфиддинович Термиз давлат университети “Бошланғич таълим” кафедраси стажёр-тадқиқотчиси, Термиз, Ўзбекистон

Авторы

  • Хуррамов Рустам Сайфиддинович

Ключевые слова:

ўйин, оғзаки машқлар, восита, эвристик қобилият, методика, фаолият, натижа, қобилият.

Аннотация

Мазкур мақолада бошланғич синф ўқувчиларининг мантиқий фикрлашини ривожлантиришда мақсадга йўналтирилган оғзаки машқлардан фойдаланишнинг муҳим аҳамияти ҳақида сўз боради. Маълумки, бошланғич синф ўқувчиларида мантиқий фикрлашни ривожлантиришга йўналтирилган дарсларни ташкил этишнинг самарали методларини аниқлаш талаб қилинмоқда. Таълим мазмунига таянган назария ва амалиётнинг бирлиги илмий жиҳатдан тадқиқ этилган маазкур мақолада синфдан ташқари ишларда интеграциялашган таълимдан фойдаланишнинг самараси ва жаҳон тажрибаларида самарали ҳисобланган топшириқлар бериш сезиларли даражада натижа бериши илмий асосда кўрсатиб ўтилган. Айниқса бу жараёнда тақдим этиладиган мақсадга йўналтирилган савол ва оғзаки машқлар сифати жаҳон тажрибаси мисолида очиб берилган.

Библиографические ссылки

Лернер И.Я. Процесс обучения и его закономерности. – М. Педагогика, 1992. 174 с.

Махмутов М.И. Мактабда муаммоли т а ъ л и м н и ташкил қилиш. – Тошкент: 1981. -185 б.

Хамрақулов А. Активизация творческой деятельности учащихся в процессе решения геометрических задач в неполной средней школы. Автореф. дисс. канд. пед. наук. – М.: 1992. -16 б.

Янгабаева Е. Теория и практика обучения математики младших школьников Узбекистана. Дисс. в виде научн. докл. ... докт. пед. наук. – Т.: 2002. -63 б.

Каримова В.М. Суннатова Р. ва бошқалар. Мустақил фикрлаш. Академик лицейлар ва касб-ҳунар коллежлари учун ўқув қўлланма.- Т.: Шарқ, 2000.- 112 б.

Каримова В, Нишонова З. Мустақил ижодий фикрлаш ва шахснинг ҳиссий, иродавий ва интеллектуал ҳислатлари орасидаги боғланиш // Ж. Халқ таълими, 2001. № 3-6.-Б.-64-69.

Адизов Б.Р. Бошланғич таълимни ижодий ташкил этишнинг назарий асослари. Пед. фанл. докт. илм. дараж. олиш учун ёзилган дисс. –Т.: 2003. -280 б.

Махмутов М.И. Организация проблемного обучения в школе. –М.: Просвещение, 1977. -240 с.

Ҳамроев, Р. (2014). Бошланғич таълимни ижодий ташкил этиш истиқболлари. Вестник каракалпакского государственного университета имени Бердаха, 22(1), 53-58.

Sayfiddinovich, R. K. (2022). The importance of using ethnopedagogy in primary school students. Ta’lim va rivojlanish tahlili onlayn ilmiy jurnali, 2(4), 92-97.

Загрузки

Опубликован

2022-11-10