МАСОФАВИЙ ТАЪЛИМ ШАРОИТИДА ЎҚУВ ФАНЛАРИНИ ИНТЕГРАЦИЯЛАШ ТАМОЙИЛЛАРИ
Ключевые слова:
дунё таълими, рақамлаштириш жараёни, таълим тизими, педагог кадрлар, коммуникатив ва кaсбий кoмпeтeнциялaр, анъанавий ва аралаш таълим интеграцияси, интеграциялаш талаблари, тамойиллари, интеграцион дарс босқичлари, интеграциялаш модели, тавсияларАннотация
Дунёда пандемия шароитида барча соҳаларда бўлгани каби рақамлаштириш
жараёни таълим тизими ва педагог кадрлар учун бардошлилик синовига айланиб, кўплаб
муаммолар ечимини излашни талаб қилмоқда. Ижтимоий гуманитар фанларни ўқитишни
коммуникатив ва кaсбий кoмпeтeнциялaр oрқaли ривoжлaнтириш, мустақил таълим
олишни кучайтириш, ўқув-меъёрий таъминот, таълимни рақамлаштириш билaн уйғунликда
шaкллaнтириш масалалари долзарблик касб этмоқда. Талабаларнинг ижтимоий гуманитар
фанларни ўрганишга мотивациясини ривожлантириш ўқув жараёнини анъанавий ва
аралаш таълим интеграциясида ташкиллаштириш ҳамда таълим амалиётига талабаларни
фаоллаштирувчи усулларни жорий этиш билан боғланади. Ушбу мақолада масофавий таълимда
ўқув фанларини интеграциялаш тамойиллари ва методик талаблар ёритилган. Интеграцион
дарс модели, унинг босқичлари ҳамда натижаларни баҳолаш мезонлари тавсия қилинган.
Библиографические ссылки
Абдуллаева Ш. А. Ҳамкорлик педагогикаси. – Т.: Фан ва технология, 2017. – Б. 178
Ахмеджанов М. М. Диагностика подготовленности педагога к
профессиональнойдеятельности: Автореф. дисс. канд. пед. наук. – Т.: 1994. – С. 23.
Ахмедова М. Т. Педагогик компетентлик. – Т.: ТДПУ, 2016. – Б. 84.
Белянкова Н. М. Интеграция естественно-научного и гуманитарного образования как
фактор воспитания личности. – 2004. – №2. – С. 34-39.
Беспалько В. П. Педагогика и прогрессивные технологии обучения. – М.: ИРПО, 1996. – С. 336.
Белянкова Н. М. Интеграция естественно-научного и гуманитарного образования как
фактор воспитания личности. – 2004. – №2. – С. 34-39.
Беспалько В. П. Педагогика и прогрессивные технологии обучения. – М.: ИРПО, 1996. – С. 336.
Дилова Н. Ғ. Бошланғич таълимда ўзаро ҳамкорлик муҳитини шакллантириш
механизмларини такомиллаштириш: педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD)... дисс. – Нукус, 2018. – Б. 152
Дьяченко В. К. Сотрудничество в обучении. – М.: Просвещение, 1991. – С. 215.
Жиренко О. Е., Интегрированные уроки: 1класс/ О. Е. Жиренко, Л. П. Барылкина; под
ред. д. п. н. Л. А. Обуховой. – М: ВАКО, 2006. – С. 240.
Жукова Т. Н. Интеграционные тенденции в обучении грамоте // Начальная школа. –
– № 9. – С. 37-40.
Ишмухамедов Р. Ж., Юлдашев М. Таълим ва тарбияда инновацион педагогик
технологиялар. Т., 2017 – Б. 68.
Панкратова Ольга Петровна. Проектирование междисциплинарной технологии
обучения студентов в условиях информатизации образовательного процесса вуза. М.: 2019.
Коложвари И. Сеченикова Л. Как организовать интегрированный урок (о методике
интегрированием образования)? Народное образование. – 1996. – № 1.
Колпакова Г. И. Межпредметные связи - одна из форм активизации учебновоспитательного процесса // Начальная школа. - 1999. - № 10 - 11. - С. 29 - 31.
Колягин Ю. М., Алексеенко О. Л. Интеграция школьного обучения. Начальная школа.
№ 9. – С. 8-9.
Кузнецова Е. В. Межпредметные связи в процессе обучения. – М.: Просвещение, 2013. – С. 95 с
Кучменко Н. Г. Интегрированный подход в обучении/ Н. Г. Кучменко// Завуч. – 2002.
№5. – С. 59.
Мавлонова Р. А., Раҳмонқулова Н. Ҳ. Бошланғич таълимнинг интеграциялашган
педагогикаси. – Т.: Илм- зиё, – 2009. – Б. 19-20.
Мавлонова Р. А., Раҳмонқулова Н. Ҳ. Бошланғич таълим педагогикаси, инновация ва
интеграцияси. – Т.: Ворис-нашриёт, – 2013. – Б. 10-35.
Юлбарсова Х. А., Интегратив ёндашув асосида бўлажак ўқитувчиларнинг коммуникатив компетентлигини шакллантириш технологияси. (пед. фан. бўйича фалс. док. (PhD) дисс.) –
Арзамас, 2020.
Юсупова Ш., Режапова Д. Интеграцияли дарслар ташкил қилиш методикаси. – А.: 2007.