TENDENCIES OF INTEGRATION OF DISCIPLINES IN DISTANCE EDUCATION

Authors

  • М. М. Мирқосимова

Keywords:

world education, digitalization process, education system, teaching staff, communicative and professional competences, integration of traditional and mixed education, integration requirements, principles, stages of an integration lesson, integration model

Abstract

In a pandemic in the world, as in all spheres, the digitization process has become
a tolerance test for the education system and teachers, requiring the search for solutions to many
problems. The issues of the development of teaching social sciences and humanities through
communicative and professional competences, strengthening of independent learning, educational and
regulatory support, the formation of education in harmony with digitalization are gaining relevance.
The development of students' motivation to study social sciences is associated with the organization
of the educational process in the context of the integration of traditional and mixed education and the
introduction of methods that activate students in educational practice. An integrated lesson model, its
stages and criteria for evaluating the results are recommended.

Author Biography

М. М. Мирқосимова

Педагогика фанлари доктори, профессор, Дин психологияси ва педагогика” кафедраси

References

Абдуллаева Ш. А. Ҳамкорлик педагогикаси. – Т.: Фан ва технология, 2017. – Б. 178

Ахмеджанов М. М. Диагностика подготовленности педагога к

профессиональнойдеятельности: Автореф. дисс. канд. пед. наук. – Т.: 1994. – С. 23.

Ахмедова М. Т. Педагогик компетентлик. – Т.: ТДПУ, 2016. – Б. 84.

Белянкова Н. М. Интеграция естественно-научного и гуманитарного образования как

фактор воспитания личности. – 2004. – №2. – С. 34-39.

Беспалько В. П. Педагогика и прогрессивные технологии обучения. – М.: ИРПО, 1996. – С. 336.

Белянкова Н. М. Интеграция естественно-научного и гуманитарного образования как

фактор воспитания личности. – 2004. – №2. – С. 34-39.

Беспалько В. П. Педагогика и прогрессивные технологии обучения. – М.: ИРПО, 1996. – С. 336.

Дилова Н. Ғ. Бошланғич таълимда ўзаро ҳамкорлик муҳитини шакллантириш

механизмларини такомиллаштириш: педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD)... дисс. – Нукус, 2018. – Б. 152

Дьяченко В. К. Сотрудничество в обучении. – М.: Просвещение, 1991. – С. 215.

Жиренко О. Е., Интегрированные уроки: 1класс/ О. Е. Жиренко, Л. П. Барылкина; под

ред. д. п. н. Л. А. Обуховой. – М: ВАКО, 2006. – С. 240.

Жукова Т. Н. Интеграционные тенденции в обучении грамоте // Начальная школа. –

– № 9. – С. 37-40.

Ишмухамедов Р. Ж., Юлдашев М. Таълим ва тарбияда инновацион педагогик

технологиялар. Т., 2017 – Б. 68.

Панкратова Ольга Петровна. Проектирование междисциплинарной технологии

обучения студентов в условиях информатизации образовательного процесса вуза. М.: 2019.

Коложвари И. Сеченикова Л. Как организовать интегрированный урок (о методике

интегрированием образования)? Народное образование. – 1996. – № 1.

Колпакова Г. И. Межпредметные связи - одна из форм активизации учебновоспитательного процесса // Начальная школа. - 1999. - № 10 - 11. - С. 29 - 31.

Колягин Ю. М., Алексеенко О. Л. Интеграция школьного обучения. Начальная школа.

№ 9. – С. 8-9.

Кузнецова Е. В. Межпредметные связи в процессе обучения. – М.: Просвещение, 2013. – С. 95 с

Кучменко Н. Г. Интегрированный подход в обучении/ Н. Г. Кучменко// Завуч. – 2002.

№5. – С. 59.

Мавлонова Р. А., Раҳмонқулова Н. Ҳ. Бошланғич таълимнинг интеграциялашган

педагогикаси. – Т.: Илм- зиё, – 2009. – Б. 19-20.

Мавлонова Р. А., Раҳмонқулова Н. Ҳ. Бошланғич таълим педагогикаси, инновация ва

интеграцияси. – Т.: Ворис-нашриёт, – 2013. – Б. 10-35.

Юлбарсова Х. А., Интегратив ёндашув асосида бўлажак ўқитувчиларнинг коммуникатив компетентлигини шакллантириш технологияси. (пед. фан. бўйича фалс. док. (PhD) дисс.) –

Арзамас, 2020.

Юсупова Ш., Режапова Д. Интеграцияли дарслар ташкил қилиш методикаси. – А.: 2007.

Published

2021-01-30