ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ВОПРОСЫ ФОРМИРОВАНИЯ У МОЛОДЕЖИ РАЦИОНАЛЬНОГО ПОДХОДА К ИНФОРМАЦИОННЫМ ВЗРЫВАМ
З.Х. Касимова, заведующая кафедры «Психология религии и педагогики» МИАУз, кандидат педагогических наук, профессор
Ключевые слова:
Информация, СМИ, пропаганда, информационные атаки, молодежь, информационная война, молодежная проблемаАннотация
В данной статье рассматривается вопрос об «информационных атаках», которые в настоящее время направляются в адрес молодежи средствами массовой информации. Это фактически свидетельствует о том, что изменилось отношение к информационной войне и были открыты новые средства борьбы. СМИ превращаются в орудие агрессии усилиями некоторых групп с беспристрастными намерениями. В «информационных войнах» мишенью является разум и сердце человека. В ходе нашего анализа были рассмотрены средства идеологического воздействия, реализуемые с целью управления сознанием и деятельностью молодежи. Разработаны предложения и рекомендации в целях защиты нашей молодежи от информационных атак.
Библиографические ссылки
Ўзбекистон Республикасининг “Ахборотлаштириш тўғрисида”ги Қонуни. Ахборот ва ахборотлаштиришга оид норматив-ҳуқуқий ҳужжатлар тўплами. -Т.: Адолат, 2008. – 50 б.
Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2022 йил 14 апрелдаги “Диний мазмундаги материалларни тайёрлаш, олиб кириш ва тарқатиш ҳамда диншунослик экспертизасини ўтказиш тартиби тўғрисида”ги 180-сон қарори.
Ўзбекистон Республикаси Президенти Шавкат Мирзиёевнинг Бирлашган Миллатлар Ташкилоти Бош Ассамблеясининг 72-сессиясида сўзлаган нутқи (Нью-Йорк шаҳри, 2017 йил 19 сентябрь) // Халқ сўзи, 2017 йил 20 сентябрь, №689.
Бекмуродов М. Мафкуравий зомби қилиш механизми. /Халқ сўзи. 2006 йил
Бекпўлатов Ҳ., Мамадалиев Р. Глобаллашув шароитида ахборот хуружларига қарши курашнинг айрим масалалари // Ўзбекистонда ижтимоий фанлар. -Т.: 2016, №6 14-бет.
Грачёв Г. Информационно-психологическая безопасность личности: состояние и возможности психологической защиты. -М.: Изд-во РАГС, 1998. -125 с.
Дўстмуҳаммад Х. Глобаллашув даври ва ахборот макони // Ўзбекистон матбуоти, 2007 йил 3-сон, 12-14 б.
Каримова В. Тарғиботнинг психологик услублари. Маъруза матни. -Т.: Маънавият, 2001. -16 б.
Каримова В. “Маънавий таҳдидларни келтириб чиқарувчи ахборотларга қарши психологик хавфсизликни таъминлаш омиллари” / Илмий тўплам, 2010.
Каримов И.А. Юксак маънавият – енгилмас куч. -Т.: Маънавият, 2008. -176 Б. -115-б.
Касымова З. Х. Подготовка специалиста новой формации в процессе применения инновационных способов обучения //Научные школы. Молодежь в науке и культуре XXI в. – 2017. – С. 252-253.
Kasimova Z. H. The use of interactive methods in the development of critical and creative thinking //The edition is included into Russian Science Citation Index. – 2014. – С. 132.
Касимова З. Х. Перспективы подготовки специалистов в условиях дистанционного обучения //Молодежь в науке и культуре XXI в.: материалы междунар. науч. – 2016. – С. 185.
Очилдиев А. Миллий ғоя, инсон ва замон. -Т.: Янги аср авлоди, 2001. -96 б.
Очилдиев А. “Мафкуравий глобаллашувнинг ўзига хос хусусиятлари”. / Илмий тўплам. 2010.
Почепцов Г. Информационные войны. Новый инструмент политики. -М.: Эксмо, 2015.
Примов Б. Ахборот оқимининг ахлоқий қадриятларга таъсири // Жамият ва бошқарув. 2011. 2 сон. 21-бет.
Умарова Н. Глобаллашув шароитида ахборот хуружларига қарши кураш. -Т.: Академия, 2005. -4б.
Қодиров Б. Ахборот оқими ва ёшлар маънавияти // Тафаккур, 2015. №2. 82-б. https://www.sostav.ru/publication/we-are-social-i-hootsuite-52472.html