ЁШЛАРНИ АХБОРОТ ХУРУЖЛАРИГА НИСБАТАН РАЦИОНАЛ ЁНДАШУВ КЎНИКМАЛАРИНИ ШАКЛЛАНТИРИШНИНГ ПСИХОЛОГИК-ПЕДАГОГИК МАСАЛАЛАРИ
З.Х. Касимова, ЎзХИА “Дин психологияси ва педагогика” кафедраси мудири, педагогика фанлари номзоди, профессор
Ключевые слова:
Ахборот, оммавий ахборот воситалари, тарғибот, ахборот хуружлари, ёшлар, ахборот уруши, ёшлар масаласиАннотация
Ушбу мақолада ҳозирги вақтда оммавий ахборот воситалари томонидан ёшларга етказилаётган “ахборот хуружлари” масаласи ёритилган. Бу аслида ахборот урушига нисбатан муносабат ўзгарганини ва курашишнинг янги воситаси кашф қилинганини кўрсатади. Нияти холис бўлмаган айрим гуруҳлар саъй-ҳаракатлари билан оммавий ахборот воситалари тажовуз қуролига айлантирилмоқда. “Ахборот урушлари”да инсоннинг онги ва қалби нишонга олинмоқда. Таҳлилларимиз давомида ёшларнинг онги ва фаолиятини назорат қилиш мақсадида амалга оширилаётган ғоявий таъсир воситалари кўриб чиқилди. Ёшларимизни ахборот хуружларидан ҳимоя қилиш мақсадида таклиф ва тавсиялар ишлаб чиқилди.
Библиографические ссылки
Ўзбекистон Республикасининг “Ахборотлаштириш тўғрисида”ги Қонуни. Ахборот ва ахборотлаштиришга оид норматив-ҳуқуқий ҳужжатлар тўплами. -Т.: Адолат, 2008. – 50 б.
Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2022 йил 14 апрелдаги “Диний мазмундаги материалларни тайёрлаш, олиб кириш ва тарқатиш ҳамда диншунослик экспертизасини ўтказиш тартиби тўғрисида”ги 180-сон қарори.
Ўзбекистон Республикаси Президенти Шавкат Мирзиёевнинг Бирлашган Миллатлар Ташкилоти Бош Ассамблеясининг 72-сессиясида сўзлаган нутқи (Нью-Йорк шаҳри, 2017 йил 19 сентябрь) // Халқ сўзи, 2017 йил 20 сентябрь, №689.
Бекмуродов М. Мафкуравий зомби қилиш механизми. /Халқ сўзи. 2006 йил
Бекпўлатов Ҳ., Мамадалиев Р. Глобаллашув шароитида ахборот хуружларига қарши курашнинг айрим масалалари // Ўзбекистонда ижтимоий фанлар. -Т.: 2016, №6 14-бет.
Грачёв Г. Информационно-психологическая безопасность личности: состояние и возможности психологической защиты. -М.: Изд-во РАГС, 1998. -125 с.
Дўстмуҳаммад Х. Глобаллашув даври ва ахборот макони // Ўзбекистон матбуоти, 2007 йил 3-сон, 12-14 б.
Каримова В. Тарғиботнинг психологик услублари. Маъруза матни. -Т.: Маънавият, 2001. -16 б.
Каримова В. “Маънавий таҳдидларни келтириб чиқарувчи ахборотларга қарши психологик хавфсизликни таъминлаш омиллари” / Илмий тўплам, 2010.
Каримов И.А. Юксак маънавият – енгилмас куч. -Т.: Маънавият, 2008. -176 Б. -115-б.
Касымова З. Х. Подготовка специалиста новой формации в процессе применения инновационных способов обучения //Научные школы. Молодежь в науке и культуре XXI в. – 2017. – С. 252-253.
Kasimova Z. H. The use of interactive methods in the development of critical and creative thinking //The edition is included into Russian Science Citation Index. – 2014. – С. 132.
Касимова З. Х. Перспективы подготовки специалистов в условиях дистанционного обучения //Молодежь в науке и культуре XXI в.: материалы междунар. науч. – 2016. – С. 185.
Очилдиев А. Миллий ғоя, инсон ва замон. -Т.: Янги аср авлоди, 2001. -96 б.
Очилдиев А. “Мафкуравий глобаллашувнинг ўзига хос хусусиятлари”. / Илмий тўплам. 2010.
Почепцов Г. Информационные войны. Новый инструмент политики. -М.: Эксмо, 2015.
Примов Б. Ахборот оқимининг ахлоқий қадриятларга таъсири // Жамият ва бошқарув. 2011. 2 сон. 21-бет.
Умарова Н. Глобаллашув шароитида ахборот хуружларига қарши кураш. -Т.: Академия, 2005. -4б.
Қодиров Б. Ахборот оқими ва ёшлар маънавияти // Тафаккур, 2015. №2. 82-б. https://www.sostav.ru/publication/we-are-social-i-hootsuite-52472.html