УСЛОВИЯ ПОДГОТОВКИ БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ К ЭФФЕКТИВНОЙ СОВМЕСТНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ
Хожиева Зулфия Уктамовна PhD, доцент кафедры общей педагогики Университета Ташкентский Государственный Педагогический Университет имени Низами
Ключевые слова:
педагогика, образование, сотрудничество, умение, исследование, методология, метод, инновации.Аннотация
В данной статье рассматривается педагогическое сотрудничество, его особенности, возможности подготовки будущих учителей к совместной деятельности с учащимися, необходимой для развития навыков сотрудничества у младших школьников с использованием инновационного подхода, направленного на определение и проверку педагогических условий. Посредством всестороннего обзора литературы и эмпирических исследований в этом исследовании обсуждается изучение эффективных педагогических стратегий и методов, которые помогают развивать сотрудничество между учениками начальной школы.
Библиографические ссылки
Deák, C., Kumar, B., Szabó, I., Nagy, G. and Szentesi, S., 2021. Evolution of new approaches in pedagogy and STEM with inquiry-based learning and post-pandemic scenarios. Education Sciences, 11(7), p.319.
Koschmann, T., Kelson, A.C., Feltovich, P.J. and Barrows, H.S., 1996. Computersupported problem- based learning: A principled approach to the use of computers in collaborative learning. CSCL: Theory and practice of an emerging paradigm, pp.83-124.
Momanyi, J.M. and Rop, P.K., 2020. Teacher preparedness for the implementation of competency based curriculum in Kenya: a survey of early grade primary school teachers’ in Bomet East Sub-County.
The Cradle of Knowledge: African Journal of Educational and Social Science Research, 7(1), pp.10-15
Egamberdiyeva, Y. U. (2021). Umumtalim maktablarida integratsiyaning mavjudligi. Студенческий вестник, (1-8), 95-97.Bobur. “Muxtasar”, Fan, 1971;
R.G.Safarova. Bo‘lajak o‘qituvchilarni pedagogik hamkorlik faoliyatiga tayyorlash imkoniyatlari. https://cyberleninka.ru/article/n/bo-lajak-o-qituvchilarni-pedagogik-hamkorlik-faoliyatiga-tayyorlash- imkoniyatlari-1/pdf Z Hojiyeva. Paying attention to theoretical and practical part in improving the didactic basis of preparing future teachers for effective cooperative activity https://scholar.google.ru/citations?view_op=view_citati on&hl=ru&user=iwLTjhkAAAAJ&citation_for_view=iwLTjhkAAAAJ:_FxGoFyzp5QC
Z Hojiyeva. The role of co-creation in preparing future teachers for effective collaborative work. https://scholar.google.ru/citations?view_op=view_citation&hl=ru&user=iwLTjhkAAAAJ&citation_ for_view=iwLTjhkAAAAJ:ufrVoPGSRksC
Z Hojiyeva. Bo‘lajak o ‘qituvchilarni samarali hamkorlikka asoslangan faoliyatiga yo‘naltirish. https://scholar.google.ru/citations?view_op=view_citation&hl=ru&user=iwLTjhkAAAAJ&citation_ for_view=iwLTjhkAAAAJ:LkGwnXOMwfcC
Kadirova M., The need for improving the methodology of teaching folklore in distance learning. current research journal of philological sciences, 2022, 3(03), 1–THE NEED FOR IMPROVING THE METHODOLOGY OF TEACHING FOLKLORE IN DISTANCE LEARNING | CURRENT RESEARCH JOURNAL OF PHILOLOGICAL SCIENCES (inlibrary.uz)
Kadirova M.N. Improvement Of Students’ Competences on Folklore Genres in Distance Learning Environment. https://geniusjournals.org/index.php/ejlat/article/view/410