МАКТАБ ЎҚУВЧИЛАРИДА ВАТАНПАРВАРЛИКНИ ШАКЛЛАНТИРИШ МОДЕЛИ
Ахмедов Ёдгорбек Олимжонович, Ўзбекистон Республикаси Ички ишлар вазирлиги Навоий академик лицейи директори, подполковник
Аннотация
Бугунги кунда қўшни давлатларда тез-тез кузатилаётган салбий воқеалар қадриятлар, устуворликлар, идеаллар иерархиясининг кескин ўзгариши, маънавиятнинг етишмаслиги, ахлоқнинг етишмаслиги, ҳарбий тўқнашувларнинг авж олиши, экстремизм ва диний оқимларнинг тўқнашуви замонавий дунёнинг яхлитлиги ва ранг-баранглигини кучайтириш, ёш авлоднинг фалсафий, фуқаролик ва ватанпарварлик эътиқодларини шакллантириш билан боғлиқ муаммоларни еимини топиш заруриятини келтириб чиқаради. Шу муносабат билан ушбу мақола мактаб ўқувчиларида ватанпарварликни халқ педагогикаси ёрдамида шакллантиришнинг таркибий ва функционал моделини ишлаб чиқишга бағишланган. Ушбу муаммони ўрганишда етакчи ёндашувлар талабаларга йўналтирилган ва бу муаммони ҳар томонлама ёритиш учун аксиологик ёндашувларга асосланган . Мақолада мактаб ўқувчиларининг ватанпарварлик фазилатларини самарали шакллантиришни таъминлайдиган мақсадли, процессуал, мазмунли, ташкилий-методик, самарали-баҳолаш компонентларини ўз ичига олган халқ педагогикаси ёрдамида мактаб ўқувчиларининг ватанпарварлик фазилатлари модели келтирилган.
Библиографические ссылки
Маъмуров, Б. Б. Аксиологический подход в подготовке будущих педагогов к проектированию учебного процесса. Педагогическое образование и наука, 120. http://www.manpo.ru/manpo/publications/ped_obraz/n2015_06.pdf#page=120. https://scholar.google.ru/citations?view_op=view_citation&hl=ru&user=_aXmRXUAAAAJ&cstart=20&pagesize=80&citation_for_view=_aXmRXUAAAAJ:4DMP91E08xMC
Маъмуров Б. Б. Бўлажак ўқитувчиларни шахсга йўналтирилган таълим-тарбия жараёнини лойиҳалашга тайёрлашда қўлланиладиган тамойиллар. Современное образование (Узбекистан), 2017. https://cyberleninka.ru/article/n/b-lazhak-ituvchilarni-shahsga-y-naltirilgan-talim-tarbiya-zharayonini-loyi-alashga-tayyorlashda-llaniladigan-tamoyillar
Маъмуров Б.Б. Бўлажак ўқитувчиларда акмеологик ёндашув асосида таълим жараёнини лойиҳалаш кўникмаларини ривожлантириш. Монография. Т.”Фан”. 2017. 144 б. https://scholar.google.com/citations?view_op=view_citation&hl=ru&user=SqSdKDAAAAAJ&sortby=pubdate&citation_for_view=SqSdKDAAAAAJ:2osOgNQ5qMEC
Маъмуров Б. Б. Основные требования к качеству высшего педагогического образования. «Науки об образовании». https://cyberleninka.ru/article/n/osnovnye-trebovaniya-k-kachestvu-vysshego-pedagogicheskogo-obrazovaniya
ББ Мамуров. Мыслители востока о гармонично развитой личности. https://scholar.google.com/citations?view_op=view_citation&hl=ru&user=SqSdKDAAAAAJ&citation_for_view=SqSdKDAAAAAJ:Y0pCki6q_DkC
ББ Маъмуров. Нравственно-эстетическое воспитание учащихся средствами литературных произведений. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Otros_2018_4_9
Баҳодир Маъмуров. Акмеологик ёндашув асосида бўлажак ўқитувчиларда таълим жараёнини лойиҳалаш кўникмаларини ривожлантириш. Том 1 № 1 (2020): Таълим ва инновацион тадқиқотлар. http://interscience.uz/index.php/home/article/view/15
Баҳодир Бахшуллоевич Маъмуров, Феруз Файзуллаевич Нуриллаев (2021) Scientific progress. 1172-1178. Имом Ғаззолий таълимоти мазмунида ифодаланган педагогик ғояларнинг бугунги кундаги аҳамияти. https://cyberleninka.ru/article/n/imom-azzoliy-talimoti-mazmunida-ifodalangan-pedagogik-oyalarning-bugungi-kundagi-a-amiyati