IMPROVEMENT OF QUALITY MONITORING IN LEARNING ENGLISH BY STUDENTS OF PRESCHOOL EDUCATION
Rakhimova Shakhlo Bakhtiyorovna, Doctoral student at the Institute for Retraining and Advanced Training of Specialists and Managers of the Preschool Education System
Abstract
The article monitors the quality of learning English in the areas of
preschool education in higher educational institutions. The author analyzes the results
and criteria for learning English in non-philological areas, as well as research in this
area. Provides conclusions and recommendations aimed at improving the efficiency
and evaluation in the study of English in non-philological areas.
References
Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 7 февралдаги
“Ўзбекистон Республикасини янада ривожлантириш бўйича Ҳаракатлар
стратегияси тўғрисида”ги ПФ-4947-сонли Фармони. // Ўзбекистон Республикаси
қонун ҳужжатлари тўплами, 2017 й., 6-сон, 70-модда.
https://lex.uz/ru/docs/5426736
Леонтьев А.А. Психология общения / А. А. Леонтьев. – М.: Смысл, 1997.
– 456 с.
Якобовиц Л.А. Изучение иностранного языка: опыт психолингвистического
анализа // Методика преподавания иностранных языков за рубежом. Вып.2. -М.,
- С. 120.
Абдуазизов А.А. Инглиз тили амалий фонетикаси. – Ташкент: Ўқитувчи,
- 110 с.
Артемов В.А. Психология обучения иностранным языкам / В.А. Артемов.
– М.: Просвещение, 1969. – 279 с.
Ш.Рахимова. Нофилологик таълим йўналиши талабаларининг инглиз
тилида талаффузини коммуникатив ёндашув асосида ривожлантириш. Сўз
санъати, 2021, №1.
Sh.Rakhimova. The role of motivation in learning foreign language. Psychology
and education,USA (2021) 59 (1), ISSN 00333077
Республика илмий-амалий анжумани Материаллари Самарқанд, 2020
йил 16-17октябрь