THE IMPORTANCE OF TEAM-LEADERSHIP COMPETENCE OF TEACHING STAFF IN PROFESSIONAL EDUCATION
Rashidova Nargiza Base doctoral student of the Institute of Pedagogical Innovations, Management of Vocational Education and retraining and advanced training of teaching staff.
Keywords:
Professional education, teaching staff, team, team approach, leadership, team leadership competencies.Abstract
This article discusses the importance of team-leadership competence of teaching staff in the system of professional education. The development of team - leadership competence based on innovative approaches, about teamwork, the difference between the group and the team,
also factors affecting the team.
References
Милграм С. Эксперимент в социальной психологии. СПб.: Питер, 2000. 336 с.
Михайловский Н.К. Полн. Собр. соч. 4-е изд. Спб., 2009.
Нечаев А. Характер человека. М.-; Л.: Гос. изд-во, 2004. С. 91-94.
Ньюстром Д., Дэвис К. Организационное поведение. СПб.: Питер, 1999. 447 с.
Общество и политика: Современные исследования, поиск концепций/ Под. ред. В.Ю. Большакова. СПб.: СПбГУ, 2000. 512 с.
Парфенов В.Н. Социально-психологическая характеристика ролевой структуры общения в студенческих учебных группах// Социальная психология и социальное планирование. Л.: ЛГУ, 2005.С. 144-152.
Петренко В.Ф., Митина О.В. Психосемантический анализ динамики общественного сознания: на материале политического менталитета. 2-е изд. М.: Изд-во МГУ, 1997. 214 с.
Петровский А.В. Записки психолога. М.: Университет РАО, 2001. 464 с.
Сокол С.С. Политическое лидерство в обновляющемся обществе: Автореф. дис.канд.социол.наук. М., 1990. 28 с