COMPOSITION OF PEDAGOGICAL CONFLICTS IN GENERAL SECONDARY SCHOOLS

Umarova Zuhra, Teacher of Chirchik State Pedagogical University, Doctor of Philosophy in Educational Sciences (PhD)

Authors

  • Умарова Зухра,

Keywords:

: pedagogy, conflict, macro, meso, content, type, feature, school, student, teacher, knowledge, skill, competence

Abstract

The article analyzes the structure of pedagogical conflicts in general secondary schools, their macro- and meso-structure, specific characteristics, ways to study macro- and meso-types of conflicts and their elimination, and methodical recommendations are presented.

References

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2022 йил 11 майдаги ПФ-134-сон

Фармони билан тасдиқланган “2022-2026 йилларда халқ таълимимни ривожлантириш

бўйича Миллий дастур”. www.ziyonet.uz. 2. Ахмедова М.Т.Педагогик конфликтология. –Т., 2020. 3. Эрназарова Г.О.,Исламова М.Ш. Педагогик конфликтология. –Т., 2021. 4. Зеркин Д.П. Основы конфликтологии. – Ростов-на- Дону, 1998. 5. Анцупов А.Я., Шипилов А. И. Конфликтология. – М., 2000. 6. Гаврилюк Н.П., Зыкова Н.А. Педагогическая конфликтология. –Нижневартовск, 2020. 7. Агранян А.С. Культура поведения. – Т., 1979. 8. Смирнова Е.О. Конфликтные дети.- М., 2009. 9. Хасан Б.А. Конструктивная психология конфликта. – Питер, 2003. 10. Умарова З.А. Бошланғич синфларда педагогик конфликтларни бартараф этиш. –Т., 2021.

Published

2023-05-14