USING MOBILE APPLICATIONS WHEN ORGANIZATION OF INDEPENDENT WORK
Jo’rayeva Nargiza Oltinboyevna BuxDU tayanch doktoranti https://orcid.org/0000-0002-3139-2217
Keywords:
mobile education, mobile application, mobile phone, laptop, training, assignment, independent workAbstract
This article describes the use of mobile software applications in the organization of self-study of students. Information is provided that as a result of using these applications, an increase in the effectiveness of independent learning, mobility of students and self-confidence and interest in science have been observed.
References
Хашими С. Разработка приложений для Android / С. Хашими, С. Коматинени, Д. Маклин. - СПб.: Питер, 2011. - 736 с. 2. Сайт разработки в AndroidStudio. - URL: https:// developer.android.com (дата обращения: 4.02.2018). 3. Рето Майер. Professional Android 2: Application Developmentecond Edition. - М.: ЭКСМО, 2011. - 672 с. 4. Ресурс для IT-специалистов. Хабра- Хабр. - URL: http://habrahabr.ru/ (дата обращения: 4.02.2018). 5. Давыдов С. IntelliJ IDEA. Профессиональное программирование на Java. - СПб.: БХВ-Петербург, 2011. - 800 c. 6. Оленькова Т.В. Технологический подход к организации самостоятельной работы студентов по изучению курса алгебры в педвузе. дисс….канд.пед.наук. - Омск, 2006. - 175 с 7. Болтаева М.Л. Физика таълими жараёнида талабаларнинг мустақил ўқув фаолиятини ривожлантириш.диссертация. Наманган. 2004, -186 8. Абдуқодиров А. А., Пардаев А. Х. Масофали ўқитиш назарияси ва
амалиёти. — Т.: Фан, 2009.