THE USE OF VISUAL AIDS IN THE READING LESSONS OF A SPECIALIZED AUXILIARY SCHOOL
Xamrayeva Iroda Sayfullayevna, Toshken State Pedagogical University named after Nizomi, Associate Professor, Ph.D.
Keywords:
educational process, reading lessons, visual aid, visual aid, visibility, picture, image.Abstract
The article considers the use of visual aids in the reading lessons of a specialized auxiliary school, their importance and increasing the effectiveness of teaching when using visual aids in the reading lessons, taking into account the steady decline in the cognitive processes of students with mental disorders. delay. the issue is closed.
References
Индивидуальные варианты развития младших школьников [Текст] / под ред. Л. В. Занко- ва, и М. В. Зверевой. – М.: Педагогика, 1973. – 176 с.
Епифанцева, Т. Б. Настольная книга педагога-дефектолога [Текст] / под ред. Епифанцева
Т. Б. 2-е изд. – Ростов н/Д: Феникс, 2007. – 486 с.
Лалаева, Р. И. Устранение нарушений чтения у учащихся вспомогательной школы [Текст]
/ Р. И. Лалаева. – М.: Просвещение, 1978. – 208 с.
Лалаева, Р.И. Логопедическая работа в коррекционных классах [Текст] / Р. И. Лалаева. –
М.: Владос, 2004. – 129 с.
Процко, Т. А. Особенности развития познавательной стороны психики у младших школь- ников с легкой степенью интеллектуальной недостаточности (умственной отсталости) [Текст]:
учеб. пособие / Т.А. Процко. – Минск.: БГПУ, 2006. – 54 с