AS A SCIENTIFIC AND PRACTICAL PROBLEM OF THE FORMATION OF INNOVATIVE ACTIVITY IN STUDENTS
Akmal Mardanovich Nazarov Bukhara State University Head of the Department of Psychology, Doctor of Philosophy in Psychology (PhD), Professor
Keywords:
innovative activity, innovative activity, tolerance to uncertainty, reflection of activity, innovativeness, psychological stability, personality, educational system, emotional and emotional qualities, cognitive processes, reflection, adoration, positive, negativeAbstract
The need to identify the features of psychological readiness for professional activity of students of pedagogical directions is due to the need to provide society with highly qualified specialists who will be able to meet the requirements of the modern socio-economic situation in the country. The subject is the peculiarities of psychological readiness of graduates of pedagogical directions of institutions of professional and higher education for professional activity.
References
Ганичева И. А., Мирук А. В. Развитие психологической готовности студентов к будущей профессиональной деятель- ности // Современные исследования социальных проблем. 2016. № 3-2. С. 235–241.
Коломинский Я. Л. Исследование закономерностей онтогенеза личности в белорусской социально-психологической традиции // Современное дошкольное образование. Теория и практика. 2013. № 9. С. 40–45.
Лежнина Л. В. Готовность психолога образования к профессиональной деятельности: этапы, механизмы, технологии формирования: дис. … д-ра психол. наук. М., 2010. 473 с.
Дмитриева О.Б. Формирование психологической готовности молодых специалистов к профессиональной деятельно- сти: дис. … канд. психол. наук. М., 1997. 188 с.
Дьяченко М. И., Кандыбович Л. А. Психологические проблемы готовности к деятельности. Мн.: Изд-во БГУ, 1976. 175 с.
Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. СПб.: Питер, 2002. 720 с.