METHOD OF USING INTERACTIVE TECHNOLOGIES IN TEACHING A FOREIGN LANGUAGE TO STUDENTS OF TECHNICAL DIRECTION OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS

Kadirova Gavhar Alisherovna Independent researcher of Jizzakh Polytechnic Institute

Authors

  • Kadirova Gavhar Alisherovna TerDU

Keywords:

Motivation, foreign language, linguistic, future specialist, competence, communicative competence

Abstract

In this work, the technical direction was reflected on the advantages of using interactive technologies in teaching foreign languages to students of higher educational institutions. There are also theoretical opinions about the main parameters of the methodology of teaching a foreign language to students of the University, the necessary language competencies along with students in the process of organizing and implementing communication in a foreign language, as well as various stimuli that stimulate communication, which have an important didactic component in the context of teaching a foreign language.

References

Барышников Н.В. Теоретические и практические аспекты преподавания иностранных языков и культур в различных условиях.// Материалы всероссийской научно-методической конференции «Теория и практика преподавания иностранных языков и культур в различных условиях. Лемпертовские чтения – IV». – Пятигорск: Изд-во ПГЛУ, 2002. – C. 3-5.

Виноградов В.С. Введение в переводоведение (общие и лексические вопросы) / В.С. Виноградов. – М.: Издательство института общего среднего образования РАО, 2001. – 224 с.

Зимняя И.А. Лингвопсихология речевой деятельности / И.А. Зимняя. - М.: Московский психолого-социальный институт, Воронеж: НПО «МОДЭК», 2001. – 432 с.

Комиссаров В.Н. Современное переводоведение / В.Н. Комиссаров. – М.: ЭТС. – 2002. – 424 с.

Краевский В.В., Бережнова Е.В. Методология педагогики: новый этап: учебное пособие для студ. вузов / В.В. Краевский, Е.В. Бережнова. – М.: Изд. Центр «Академия», 2006. – 400 с

Published

2024-04-23