TASNIFLASH USULLARIDAN FOYDALANGAN HOLDA TALABALARNING O’QUV NATIJALARINI BASHORAT QILISH
Yuldasheva Saodat Chirchiq davlat pedagogika universiteti Pedagogika fakulteti katta o’qituvchisi
Keywords:
student modeling, revealing the correlation of educational materialAbstract
Performance prediction has emerged as one of the most popular ways to use large amounts of online learning data. Most current work predicts performance based on students’ past performance on graded learning resources (e.g., problems and quizzes), while ignoring their performance on ungraded resources (e.g., reading materials). In this paper, we present an approach that can use student performance with non-assessed learning resources as supporting data to predict student performance on graded resources. This approach can reveal hidden relationships between different types of learning resources using only student activity data. Based on our experiments, the proposed approach can significantly reduce the error in predicting student performance compared to the original algorithms, while identifying meaningful and surprising relationships between learning resources.
References
Пахальян В.Э. Психолого-педагогическое прогнозирование и психопрофилактика в работе педагога-психолога в контексте требований ФГОС и стандартов профессиональной деятельности [Электронный ресурс] // Вестник практической психологии образования. 2017. Том 14. №6. С. 26–36. URL: https://psyjournals.ru/vestnik_psyobr/2017/n1/Pachalian.shtml (дата обращения: 09.06.2021).
Асмолов А.Г., Гусельцева М.С. Генерирование возможностей: от человеческого капитала — к человеческому потенциалу // Образовательная политика. 2019. № 4(80). С. 6–17. URL: https:// www.elibrary.ru/item.asp?id=43085555 (дата обращения: 11.03.2021).
Вербицкий А.А., Комарова Э.П., Бакленева С.А., Фетисов А.С. Профессионально- предметное развитие педагога на основе контекстно-сетевой технологии // Язык и культура. 2020. № 52. С. 123–139.
Золотарева А.В. Обеспечение непрерывности и преемственности в подготовке и профессиональном развитии педагогических кадров // Непрерывное образование. — 2020. №6(31). С. 44–49. URL: https://www.elibrary.ru/item.asp?id=43771424 (дата обращения: 11.01.2021).
Карпов А.В. Метакогнитивная специфика образовательных ситуаций в педагогической деятельности // Мир психологии. 2020. № 3(103). С. 12–23.
URL: https://www.elibrary.ru/item.asp?id=44493247 (дата обращения: 2.12.2020).
Кашапов М.М. Функции экспликации в условиях профессионализации мышления // Вестник ЯрГУ. Серия Гуманитарные науки. 2021. Том 15, №6. С. 101–109.
Рубцов В.В. Новые стандарты общего образования и обусловленная ими необходимость модернизации системы психолого-педагогической подготовки педагогических кадров // Вестник практической психологии образования. 2011. № 4. С. 13–15. [Электронный ресурс] // Психологическая наука и образование PSYEDU.ru 2011. № 4. URL: http://psyjournals.ru/vestnik_ psyobr/2011/n4/56244.sht ml (дата обращения: 10.07.2015).
Толочек В.А. «Психологические ниши»: топос и хронос в детерминации профессиональной специализации субъекта // Вестник Московского университета. Серия 14: Психология. 2019. №6.
С. 195–213.
Шадриков В.Д. Мышление как проблема психологии // Высшее образование сегодня. 2018. №60. С. 2–11. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/myshlenie-kakproblema-psihologii (дата обращения: 14.03.2021).
Бодров В.А. Психологический стресс: развитие и преодоление. М.: Пер Сэ, 2006. 528с
Ataxo’jayeva Shaxlo Anvarovna BO‘LAJAK INGLIZ TILI O‘QITUVCHILARINING IJTIMOIY INTELLEKT XUSUSIYATLARI Ta’lim va innovatsion tadqiqotlar. -ISSN 2181-1709 (P), ISSN 2181-1717 (E) SJIF: 3.805 (2021), 2023-yil. https://orcid.org/0000-0002-6523-3951
Atakhujaeva Shakhlo Anvarovna //Social intelligence: benifits and perspectives//«ЭКОНОМИКА УЗБЕКИСТАНА: ПОТЕНЦИАЛЬНЫЕ ВЫЗОВЫ И ВОЗМОЖНОСТИ» . -Сборник научных трудов I Международной научно-практической конференции , 2023-yil.
Atakhujaeva Shakhlo Anvarovna // DIAGNOSIS OF ADOLESCENTS’ UNDERSTANDING OF MORAL AND LEGAL FORMS “INTERNATIONAL СONFERENCE ON LEARNING AND TEACHING” 2022/4. -ISSN 2181-1709 (P), ISSN 2181-1717 (E) SJIF: 3.805 (2021), 2022-yil.
Atakhujaeva Shakhlo Anvarovna // CONSTRUCTIONS (MODELS) OF SOCIAL INTELLIGENCE IN FUTURE ENGLISH LANGUAGE TEACHERS// Horizon Journal of Humanity and atficial intellect. -Volume: 02 Issue: 04 | 2023 https://univerpubl.com/index.php/horizon, 2023-yil.
Avlaev O U// Role of Empathy in Personality Maturation// Web of Semantic: Universal Journal on Ie Education Volume 2 Issue 3, Year 2023 ISSN: 2835-3048 https://univerpubl.com/index.php/ semantic.
Avlayev O U //Shaxs kamolotida sotsial intellektning ahamiyati// Hozirgi taraqqiyot bosqichida jismoniy tarbiya va sport mashg‘ulotlarini tashkil qilishning istiqbollari: muammo va yechimlar. Xalqaro miqiyosidagi ilmiy amaliy-anjuman. 2022 yil 28-29 aprel
Авлаев О У // Эмпатия-шахс камолотини белгиловчи омил сифатида// Шахс ва жамият: замонавий чақирувлар: Халқаро, Республика илмий-амалий конференцияси материаллари (15- март 2023 й., Тошкент ш.)28-31бетлар. 18.Avlayev O U //SOME CONSIDERATIONS ON SOSIAL INTELLIGENCE //Asian Journal of Multidimensional Research ISSN: 2278-4853 Vol. 11, Issue 10, October 2022 SJIF 2022 = 8.179 A peer reviewed journal DOI: 10.5958/2278-4853.2022.00248.8 19.Mamasakhatovna Y.S, Bakhtiyorqizi AM The Role of Our Religious and Spiritual Heritage in The Formation of a Sense of Proud in Young People //International Journal on Integrated Education. - 2021. - T . 4. - no. 1. - S. 36-38.
Mamasakhatovna Y.S The Education-Science System Is a Factor That Accelerates the Development of Society and Increases Its Efficiency // Journal of Pedagogical Inventions and Practices. - 2021. - T . 2. - no. 2. - S. 97-98.
Mamasakhatovna Y.S The role of teachers in building the foundation of a new development period of Uzbekistan //ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal. - 2021. - T . 11. - no. 10. - S. 941-943.
Mamasakhatovna Y.S, Bekbutaevna BM Psychological fundamentals of child raising in the family. – 2021. SCIENCE AND INNOVATION INTERNATIONAL SCIENTIFIC JOURNAL VOLUME 2 ISSUE 3 MARCH 2023 UIF-2022: 8.2 | ISSN: 2181-3337 | SCIENTISTS.UZ 94
Yuldasheva S.M. THE ROLE OF PSYCHOLOGICAL TRAINING IN HUMAN DEVELOPMENT IN THE DEVELOPMENT OF COMMUNICATION QUALITIES // Central Asian Research Journal for Interdisciplinary Studies (CARJIS). - 2022. - T . 2. - no. 1. - S. 350-353.
Yuldasheva S.M. THE MAIN PSYCHOLOGICAL PROBLEMS OF PERSONAL PROFESSIONAL ACTIVITY // Central Asian Research Journal for Interdisciplinary Studies (CARJIS). - 2022. - T . 2. - no. 11. - S. 120-126