DUAL TA’LIM TIZIMIDA PEDAGOG VA O’QUVCHILARNING KOMPETENTSIYALARI
Mirzarahmonova Shaxnoza Mirzaaxmadovna
Ключевые слова:
dual ta,lim, o‘quvchilar, kasb-hunar, kompetensiya.Аннотация
Umumta’lim maktablari o‘quvchilarini bo‘lajak kasbi bo‘yicha ishga tayyorlash kasb- hunar ta’limi tizimidagi o‘quv jarayonining muhim qismidir. Ularning kasbiy ta’limi umumiy ta’lim fanlari bo‘yicha dars berishdan tashqari, nazariy kasb-hunar ta’limi va amaliy kasb-hunar ta’limi jarayonida ham amalga oshiriladi. Shunday qilib, o’quvchilar kelajakdagi kasbida foydalanish imkoniyatiga ega bo’lgan keng ko’lamli kompetensiyalarni rivojlantiradilar. O‘quvchilarni kasb-hunarga o‘rgatish jarayonida o‘quv jarayonini tashkil etishning samarali shakli sifatida dual ta’lim tizimi qo‘llaniladi, bu esa o‘quvchilarni real ishbilarmonlik muhitida bo‘lajak kasblarga tizimli ravishda tayyorlaydi.
O‘quvchilar bo‘lajak xodimlar sifatida tarbiyalanmoqda, ularning ixtisosligi shakllanmoqda. Shu ma’noda pedagoglar kompetensiyalarining asosiy rolini e’tirof etish mumkin. Shunday qilib, nafaqat maktablarda ishlaydigan o’qituvchilarning, balki iqtisodiy amaliyot bo’limlari bo’yicha instruktorlar, ma’ruzachilar, trenerlar va boshqa manfaatdor shaxslarning kompetentsiyalarini rivojlantirish kerak. Hozirgi vaqtda O‘zbekiston Respublikasida o’rta kasb-hunar maktablarida o’qitishga dual ta’lim tizimining elementlari integratsiya qilinmoqda va dual ta’lim tizimini maktablarga qaytarish imkonini beradigan birinchi qonunchilik choralari tayyorlanmoqda. Germaniya, Finlyandiya, Bolgariya, Vengriya, Kipr yoki hatto Slovakiya kabi boshqa mamlakatlarda dual ta’lim tizimi kontseptsiyasi allaqachon ta’lim tizimining bir qismidir, shuning uchun bu mamlakatlar tajribasidan ilhom olish uchun foydalanish mumkin. Shuning uchun biz dual ta’lim tizimini qiyosiy tahlil qilishga e’tibor qaratamiz, bunda o‘qituvchilarning kompetensiyalariga e’tibor qaratiladi.
Библиографические ссылки
Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 29.03.2021-y., 09/21/163/0250-son, Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 05.04.2022-y., 09/22/153/0266-son;
Mirzarahmonova Shaxnoza “Ta’lımnıng ınnovatsıon klasterıda dual ta’lımnı tashkıl etısh asosları” ACADEMIC RESEARCH IN EDUCATIONAL SCIENCES VOLUME 2 | ISSUE 4 | 2021 ISSN: 2181-1385
Scientific Journal Impact Factor (SJIF) 2021: 5.723 Academic Research, Uzbekistan 154 www.ares.uz
Mirzarahmonova Shaxnoza “Ta’lım oluvchılarnıng mustaqıl fıkrlashını rıvojlantırıshda o‘quv mashg‘ulotlarını tashkıl etıshnıng zamonavıy usulları” // O‘quv-uslubiy qo‘llanma. – Farg‘ona.: “Classic” nashriyoti. - 2021. –120 bet.
Mirzarahmonova Shaxnoza “ISSUES OF THE ORGANIZATION OF DUAL EDUCATION IN PROFESSIONAL EDUCATION” For The Conference Title “Results of Modern Scientic Research and Development ” At NORTH COROLINA USA Organized By “INTERNATIONAL SCIENTIFIC AND CURRENT RESEARCH CONFERENCES”