THEORETICAL AND PRACTICAL SIGNIFICANCE OF STRATEGIES FOR ORGANIZING THE EDUCATIONAL PROCESS IN MODERN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS

Avazov Azam Dzhanuzakovych, Jizzakh State Pedagogical University named after A.Kodiri, Ph.D., Associate Professor

Authors

  • Avazov Azam Dzhanuzakovych TerDU

Keywords:

educational strategy, educational model, reflective-assessment, innovative education.

Abstract

this article identifies the strategy of systematic changes in the educational process of higher education institutions today, analyzes different educational models in terms of potential use for the implementation of strategies for changes in the educational process.

References

Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining «Yangi Oʻzbekistonning Taraqqiyot strategiyasi toʻgʼrisida»gi Farmoni.//. T., 2022. –B.39. www.lex.uz

Герген, К. Дж. Социальная конструкция в контексте / Пер. с англ. А. А. Киселева, Ю. С. Вовк. Харьков: Гуманитарный центр, 2016. 328 с

Ильин, Г. Л. Психолого-педагогические аспекты перехода к системе непрерывного образования / Г. Л. Ильин. - С .86 4. Нечаев Н. Н., Резницкая Г. И. Формирование коммуникативной компетенции как условие становления профессионального сознания специалиста // Вестник УРАО. — 2001. — № 1 (11). — С. 78-96.

Хамидов Ж.А. Использование мультимедийных технологий в профессиональном образовании // Среднее профессиональное образование, 68-69 11 2011

Hamidov J. A. Using Multimedia Technology Problems in Professional Education // Eastern European Scientific Journal /Auris – Verlag.de 2019, №1. 187- 190 стр.

Published

2024-06-01