ТАЪЛИМДА КЎРИБ ТУШУНИШ АНАЛИТИК ТАФФАККУРНИ РИВОЖЛАНТИРУВЧИ МУҲИМ КЎНИКМА СИФАТИДА
Ҳамроев Ғофир Ҳасанович Тошкент Амалий фанлар университети профессори, педагогика фанлари доктори (DSc)
Ключевые слова:
кўриб тушуниш, кўникма, малака, компетенция, идрок қилиш, аналитик тафаккур, тинглаб тушуниш, сўзлаш, кузатиш, қараш, солиштириш, тахмин қилиш, ўқув топшириқлари, савол, дидактика, методика, умумийлик, хусусийлик, моҳият, ҳодиса, прагматик ёндашув, баҳолашАннотация
Таълим жараёнида қўлланилаётган янги педагогик технологиялар ҳаёт учун зарур бўлган кўникма ва малакаларни ривожлантиришга хизмат қилади. Аслида таълим реал ҳаётнинг узвий бир қисми бўлиши, ўқитиш жараёнлари таълим олувчини ҳар томонлама ҳаётга, касбий фаолиятга тайёрлаши лозим. Ҳар бир ўқув фани битта умумий компетенцияни ҳосил қилишга хизмат қилади. Жумладан, тил таълимида ҳам ўрганувчини ўқиб, тинглаб тушунишга, гапириш ва ёзишга тайёрлаш катта ижтимоий зарурат ўлароқ таълимнинг мазмунига айланган. Инсон сезги аъзолари орқали борлиқни ўрганади, ўзлаштиради, бироқ идрок билан боғлиқ бўлган кўриб тушуниш кўникма ва малака сифатида алоҳида ўрганилмайди, дидактикада баркамол инсонни тайёрлаш тизимида ҳам компетенция сифатида мавжуд эмас.
Библиографические ссылки
Смит А. «Исследование о природе и причинах богатства народов». ¬¬– М.: ЭКСМО, 2007. – Серия: антология экономической меди — 960-е годы).
Судакова, Л. V. дуал таълим моделининг моҳияти ва асосий хусусиятлари / Л. V. Седакова. - Матн: тўғридан-тўғри // таълим ва тарбия. — 2016. — № 2 (7). - ПП. 62-64.
Джон Дьюи. Общество и его проблемы John Dewey. The Public and its Problems. Denver, 1927. / Дж. Дьюи. Общество и его проблемы – Перевод с английского: И. И. Мюрберг, А. Б. Толстов, Е. Н. Косилова. – М., 2002.
Нэпп М., Холл Д. Невербальное общение. Мимика, жесты, движения, позы и их значения –М. Еврознак,2007. –512 с.
Зимняя И.А. Личностно-деятельностный подход в обучении как фактор гуманизации образования // Русский язык за рубежом. 1991. -№ 3. - С. 91-95.