EMOTIONAL DEVELOPMENT IN PRESCHOOL CHILDREN AS A SUBJECT OF PSYCHOLOGICAL LEARNING

Kazimova Leyla Teacher of the Department “Pedagogy” of the Urgench State Pedagogical Institute

Authors

  • Kazimova Leyla TerDU

Keywords:

emotion, preschooler, emotional development, social development, communicative function, happiness, anger, sadness, fear, identity.

Abstract

This article describes the role of emotions in the mental development of preschool children, the visibility of emotions and the expression of feelings. The level of study of the problem of emotions in international psychology is also analyzed.

References

Каплунова И.М., Новосколцева И.А. Ладушки. Программа по музыкалному вос- питанию детей дошколного возраста. СПб., 2010.

Кисилева М.В. Арт-терапия в работе с детми. СПб., 2006.

Князева О.Л., Стеркина Р.Б. Я, ты, мы: Учеб.-метод. пособие по социално-эмоци- оналному развитию детей дошколного возраста. М., 1999.

Кряжева Н.Л. Развитие эмоционалного мира детей. Ярославл, 1997.

Музыкалное развитие дошколников / Под ред. Н.В. Микляевой. М., 2015.

Радынова О.П. Слушаем музыку: Метод. пособие. М., 2009.

Хухлаева О.В. Лесенка радости: Коррекция негативных личностных отклонений в дошколном и младшем школном возрасте. М., 1998.

Чистякова М.И. Психогимнастика. М., 1995. 9. https://bestpublication.org/index.php/pedg/article/view/6926

Published

2024-07-18