DYNAMICS OF PHYSICAL FITNESS INDICATORS OF THE 1ST YEAR STUDENTS OF THE FACULTY OF MILITARY EDUCATION
Junaydullaev Mels Independent researcher of Bukhara State University
Keywords:
Physical qualities, strength, agility, flexibility, endurance, physical fitness, development indicators, Higher military educational institutions, 400-meter run, 10x10 m shuttle run.Abstract
Improving the physical fitness of future military specialists in our country, increasing the military power of our country, correctly assessing the development of the physical qualities of young cadets and increasing the effectiveness of training with them remains one of the most important tasks. The article presents the results of pedagogical testing to determine indicators of the level of physical fitness of first-year students of the military educational faculty and data on the dynamics of the development of physical quality indicators.
References
Абдиев А.Н. Научно-педагогические основы формирования профессиональных умений тренера у студентов, специализирующихся в видах спортивных единоборств: Автореф. дис. д-ра. пед. наук. – Т., 2004. -22-26с.
Абдуллаев, М.Ж. (2018). Бошланғич тайёргарлик босқичида шуғулланувчи ўсмир енгил атлетикачиларнинг жисмоний тайёргарлиги динамикаси. Фан-Cпортга, (2), 13-15.
Abdullaev, M.J. (2020). Characteristicsages. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences Vol, 8(11).
Abdullayev, M.J., Berdiyev, O.I., & Omonova, N. R. (2021). Methodology Of Organization Of» Physical Education And Sports» Lessons In Higher Educational Institutions. The American journal of social science and education innovations (TAJSSEI) SJIF-5.857 DOI-10.37547/ TAJSSEI, 3(02), 312-320.
Abdullaev M. J. Methodology of application games in the training of young athletes // European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences. – 2020. – Т. 8. – №. 11.
Abdullaev M. J. Characteristics, forms and methods of extracurricular activities with athletes of different ages //European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences Vol. – 2020. – Т. 8. – №. 11.
Бальсевич В.К., Лубышева Л.И. Физическая культура: молодежь и современность // Теор. и практ. физ. культ, - Т., 1995.-2-7 б.
Богданова В.А. Дифференцированный подход в физкультурном образовании младших школьников. Автореф. дис. кан. пед. наук. Тюмень, 2001. - 22 с.
Губа В.П. Оценка физического развития детей по данным морфологических наблюдений // Теория и практика физической культуры, №3. – М., 1998. – С. 32-33.
Гужаловский А.А. Развитие двигательных качеств у школьников. – Минск: Нар. расцвета, 1978. – С. 88.
Лях В.И. Сенситивные периоды развития координационных способностей детей в школьном возрасте // Теория и практика физической культуры, -№ 3. – М., 1990. – С.15- 17.
Tajibaev, S. S., Abdullaev, M. J., Niyazov, A. T., & YuNiyazova, O. (2020). This article scientifically analyzes and substantiates the methodology of using movement games in the development of physical and psychological training of 11-12-year-old athletes in the primary training group. European Journal of Molecular & Clinical Medicine, 7(6), 2907-2914.
Усманходжаев Т.С. Научно-педагогические основы физического совершенствования детей в связи с их двигательной активностью. Автореф. дис. д-ра пед. наук. – Т., 1995. – 42 с