DEVELOPMENT OF INTERACTIVE TECHNOLOGIES IN THE DEVELOPMENT OF GENERAL EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Kholikulova Marzhona, Samarkand branch of Tashkent Kime International University, 1st year master’s student

Authors

  • Kholikulova Marzhona TerDU

Keywords:

Innovation (update); integration (interdisciplinary connection); integrative lessons; interactive technologies; efficiency and others.

Abstract

This scientific article examines the problems of using innovative and integrated educational technologies in the system of general secondary educational institutions. It has been confirmed that it is possible to achieve results based on the active creative ability of modern pedagogues, renewal in education, interdisciplinary communication methodology, as well as their high level of professional competence, broad outlook and effectiveness of using pedagogical experiences, and the requirements of new pedagogical educational technologies.

References

Смирнова, С.А. “Педагогика: теории, системы, технологии”. Учебник для студентов высших и средних учебных заведений / С. А. Смирнова. – М. : Академия, 2008. – 510 с. – Текст : непосредственный.

Мавлонова Р.А., Рахмонкулова Н. «Инновации и интеграция педагогики в начальном образовании”. Т.: Гафур Гулом, 2013.

Логинова, Ю. А. Инновационные технологии на уроках в начальной школе / Ю. А. Логинова, Р. Э. Казарян, Н. В. Макушкина, Е. А. Сокольская. — Текст : непосредственный // Педагогическое мастерство : материалы XXVI Междунар. науч. конф. (г. Казань, апрель 2022 г.). — Казань: Молодой ученый, 2022. — С. 17-20. — URL: https://moluch.ru/conf/ped/archive/434/17059/ (дата обращения: 09.06.2023).

Published

2025-01-05