THE CREDIT SYSTEM OF TRAINING AS A FACTOR OF IMPROVING THE QUALITY OF HIGHER EDUCATION.

Kamalova Sayyora Rustamovna, Senior lecturer of the Department of Pedagogy and Psychology of the Tashkent State University of Oriental Studies

Authors

  • Kamalova Sayyora Rustamovna

Abstract

The article considers the theoretical aspects of the development of higher education based on the introduction of a credit system of education. The problems, contradictions and prospects for the development of higher education in the further implementation of the credit system of education on the basis of existing pedagogical experience and educational practice are studied.

References

Мажидов И.У. Перспективы развития двухуровневой системы высшего образования в Узбекистане. //Олий таълим муассасаларини ривожлантириш ва таълим сифати масалалари (ТЕМПУС SCM TO76B06 лойиҳаси бўйича), Т., 2009. – 14-18 с.14-18

Болонский процесс и его значение для России. Интеграция высшего образования в Европе. - М. : РЕЦЭП, 2005. -199 с.

Каримов, 3. Болонский процесс и региональные вузы / 3. Каримов, H. Белобородова //Aimamater. - 2006. -№ 6. - С. 48-49.

Сазонов, Б.А. Система зачетных единиц и организационно-экономические аспекты модернизации высшего образования / Б.А. Сазонов. -М.: ШИВ О, 2005. - 95 с.

Published

2022-01-20