METHODS OF ACTIVITY OF STUDENTS FOR ORGANIZATION COURSE INFORMATICS ON THE BASIS OF NEURO NETWORK TECHNOLOGY

Yusupov Davronbek Firnafasovich Senior Lecturer, Department of Information Technologies, Urgench State University

Authors

  • Yusupov Davronbek Firnafasovich

Abstract

      The paper deals with the pressing issues of training higher education specialists. For many years, modern education has remained
unchanged against the background of rapid changes in various spheres of activity of modern production and society. Everyone knows that the rate of evolution of education lags behind the rate of development of industries and society. Getting an up-to-date and high-quality education for future specialists is one of the main problems in society. However, the issues of obtaining education in demand and assessing the quality of education remain almost unexplored, while most universities understand that the problem of education quality cannot be solved without creating an internal information and analytical system.

References

Лебедев И.А. Методика отбора содержания обучения будущих учителей информатики конструктурированию компиляторов: Автореф.дис. … канд.пед.наук. – СПб., 1996. – 19 С.

Азизхўжаева Н.Н. Педагогик технологиялар ва педагогик маҳорат.Ўқув қўлланма. – Т.:Ўзбекистон ёзувчилар уюшмаси адабиёт жамғармаси нашриёти, 2006. - 160 б.

Хайтматов Ў.Т., Хакимов А.Ф., Азаматов О.Х., Юлчиева Г.Т. Создание интеллектуальной системы оценки качества учебного процесса. «Иқтисодиёт ва инновацион технологиялар» илмий электрон журнали. № 6, ноябрь-декабрь, 2014 йил 1-8.

Голицына И.Н. Эффективное управление учебной деятельностью с помощью компьютерных информационных технологий//Educational Technology & Society 6(2) 2003, pp. 77-83

Юсупов Д.Ф. Нейрон тўрлари ва ундан ўқув жараёнида фойдаланиш муаммолари. Монография. – Урганч: «УрДУ», 2018. – 88 Б.

Барский А. Б. Нейронные сети: распознавание, управление, принятие решений. — М.: Финансы и статистика, 2004. — 176 с

Руанет В.В., Хетагурова А.К. Нейросетевые технологии как средство организации образовательного процесса// Educational Technology & Society 8(4) 2005 рр. 296-317.

Буторина Т.С., Ширшов Е.В., Иванченко А.А. Теория и практика использования нейронных технологий в учебном процессе вуза// ИВУЗ. «Лесной журнал». 2004. № 2. – С. 80-85.

Юсупов Д.Ф. Таълим сифатини таҳлил қилишнинг ахборотлашган тизимини яратишда сунъий нейрон тўрларини қўллаш// Илм сарчашмалари. – Урганч, 2018. - № 2. – Б. 73-76.

Хайтматов Ў.Т., Хакимов А.Ф., Азаматов О.Х., Файзиев Р.А., Абдуллаев М.К. Автоматизация процессов оценки качества обучения на основе нейросетевых технологий. «Иқтисодиёт ва инновацион технологиялар» илмий электрон журнали. № 4, июль-август, 2014 йил. 1-8

Published

2022-01-21