ДИСПЕРСИОН ТАҲЛИЛ АСОСИДА ЎҚУВ ЖАРАЁНИНИ МОДЕЛЛАШТИРИШ

DOI: https://doi.org/10.53885/edinres.2021.87.58.064 Ачилова Дилноза Ахматовна Белорус-Ўзбекистон қўшма тармоқлараро амалий техник квалификациялар институти “Техника фанлари” кафедраси доценти в.б., PhD

Авторы

  • Ачилова Дилноза Ахматовна

Аннотация

Мақолада таълимнинг муваффақиятли бўлишига
таъсир этувчи омилларни таҳлил қилиш асосида олий таълим тизимида таълим сифатини ошириш масалалари кўриб чиқилди. Олий таълим муассасасида ўқув жараёнини моделлаштириш учун ушбу жараённинг турли таркибий қисмларининг ўзаро таъсирини билиш зарур. Таълим жараёни иштирокчиларига хос бўлган муҳим таркибий қисмлар бу ижобий ва салбий омиллардир. Факторларнинг ўзаро таъсирини таҳлил қилиш мумкин бўлган ёндашувларидан бири дисперсион таҳлил қилишдир. Бу ҳар бир омил таъсирининг муҳимлигини кўриб чиқишга имкон беради. Дисперсион таҳлилини қўллаш шундай хулосага олиб келдики, мотивация – таълим муваффақиятига таъсир қилувчи энг муҳим ижобий омиллардан бири (71,2%). Бир вақтнинг ўзида ижобий ва салбий омилларнинг ўзаро таъсири вазиятга қараб ҳар хил натижаларга олиб келади. Икки омилли дисперсион таҳлил ёрдамида шундай хулосага келтирилдики, барча ижобий омилларнинг таъсири талабаларнинг билим даражасининг ошишига ва шундан келиб чиққан ҳолда уларнинг билим, малака ва кўникмаларининг янада кўпайишига олиб келади. Шунга ўхшаш салбий омиллар ҳам бир вақтда таъсир кўрсатганида билим, малака ва кўникмалар қониқарсиз даражага тушиши кузатилди.

Библиографические ссылки

Субетто А.И. Квалитология образования. – Санкт-Петербург. – Москва: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2000. – 220 б.

Поташник М.М. Качество образования: проблемы и технология управления (В вопросах и ответах). – Москва: Педагогическое общество России, 2002. – 352 б.

Бродский А.М., Фазлулин Э.М., Халдинов В.А. Практикум по инженерной графике. – Москва: Академия, 2004. - 192 б.

Сыготина М.В. Современные подходы к организации учебного процесса // Материалы IV Всероссийской научно-методической конференции «Развитие тестовых технологий в России». – Москва: Центр тестирования Министерства образования РФ, 2002. – 209 б.

Соловьев В. П., Раевский О. А., Сапегин А. М., Чистяков В. В., Зефиров Н. Б. Формирование моделей, взаимосвязи, структура – комплексообразующая способность // Коорд. химия. Интернет-журнал «Науковедение». – Москва, 1990. - Т.16. – № 9. – б. 1175-1184.

Kuchkarova D.F., Achilova D. A. Learning process modelling while teaching engineering graphics. The 11th Asian Forum on Graphic Science 6 August (AFGS 2017), Tokyo, Japan. #022. Pp.100-101.

Kuchkarova D.F., Achilova D.A. Quality management of engineering graphics teaching. The 18th International Conference on Geometry and Graphics, Politecnico di Milano, Milano, Italy, 3-7 August 2018. #034(E)

Звонников В. И., Найденова Н. Н., Никифоров Б. В., Челышкова М. Б. Шкалирование и выравнивание результатов педагогических измерений. – Москва: Логос, 2003. – 96 б.

Болотов В.А. Гуманистическая ориентация высшего профессионального образования в Германии // Высшее образование в России. – Москва, 1996. – №2. – б.119-129

Демаков В.И. Значимость экспертных оценок при планировании учебного процесса. Эволюция и современные подходы к подготовке кадров для правоохранительных органов и спасательных служб. – Иркутск, 2005. – б. 157-161.

Загрузки

Опубликован

2022-07-14