ЎЗБЕКИСТОН РЕСПУБЛИКАСИНИНГ ИННОВАЦИЯГА ЙЎНАЛТИРИЛГАН ПЕДАГОГИК ТАЪЛИМИ: РИВОЖЛАНИШ СТРАТЕГИЯСИ ВА ТАКТИКАСИ
https://doi.org/10.53885/edinres.2022.10.10.031 Исмоилов Омилхон Шукруллаевич, Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети инновацион педагогика факультети декани, иқтисод фанлари номзоди, доцент Полонников Александр Андреевич, М. Танк номидаги Беларус давлат педагогика университетининг билиш жараёнлари психологияси илмий-ўқув лабораториясининг етакчи илмий ходими, психология фанлари номзоди, доцент Бафаев Мухиддин Мухаммадович, Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети психология кафедраси мудири, психология фанлари номзоди, доцент
Ключевые слова:
рақамли давр, ижтимоий-маданий хилма-хиллик, таълим инновациялари, педагогик тайёрловни ўзгартириш, холизм, элементлаб амалга оширила¬диган ижтимоий муҳандислик.Аннотация
Мақолада Ўзбекистон Республикасида таълим амалиётини оптимал¬лаштиришнинг долзарб масалалари муҳокама қилинади. Мақола муаллифлари уни такомиллаштиришни бир қатор қўшимча педагогик ихтисосликликларни жорий этиш билан ифодаланган инновацион йўналтирилган кадрлар тайёрлашни ривожлантириш билан боғлайди. Таклиф этилаётган ихтисосликлар қаторига қуйидагилар киради: интернет журналистикаси, интернет тьюторлиги, интернет дидактикаси. Уларнинг жорий этилиши рақамли аср ва у билан алоқадор тармоқ воқелиги билан боғлиқ. Тактик жиҳатдан инновацион педагогик таълим элементлаб амалга ошириладиган ижтимоий муҳандислик, янгиликларнинг барча таркибий элементларини апробация ва экспертизадан ўтказишга мувофиқ келади.
Библиографические ссылки
Шавкат Мирзиёев раислигида олий таълим масалаларига бағишланган видеоселектор йиғилишида сўзлаган нутқи. 16 июнь, 2021 йил. https://www.gazeta.uz/uz/2021/06/16/high-education/
Рейнголд Г. Умная толпа: новая социальная революция / Пер. с англ. А. Гарькавого. – М.: ФАИРПРЕСС, 2006. – 416 с.
Воротницкий Ю. И. Электронное обучение // Цифровая трансформация. Основные понятия и терминология: сб. статей / редкол.: А. В. Тузиков (пред.) [и др.]. – Минск: Беларус. навука, 2020. – С. 156–159.
Kwiecinski Z. Pedagogie postu. – Krakow: Impuls, 2012. – 442 s.
Нанси Ж.-Л. Складка мысли Делеза // Vita cogitans. – 2007. – № 5. – С. 149–156.
Касаткина Н. Э., Красношлыкова О. Г., Руднева Е. Л., Семенкова Т. Н., Леванова А. Е. Опережающая система подготовки кадров для региона в образовательных и профессиональных организациях // Профессиональное образование в России и за рубежом. – 2020. – № 3 (39). – С. 15–20.
Reigeluth C., Beatty B., & Myers R. Instructional-design theories and models: The learner-centered paradigm of education (Volume IV). – New York: Routledge, 2016. – 464 p.
Бабосов Е. М. Основные принципы становления национальной инновационной педагогической системы в Беларуси // Педагогическое образование в условиях трансформационных процессов: методология, теория, практика = Teacher education in the context of transformation processes: methodolody, theory and practice: материалы V междунар. науч.-практ. конф., Минск, 20 окт. 2011 г. / Белорус. гос. пед. ун-т им.
М. Танка; под науч. ред. А. В. Торховой, З. С. Курбыко. – Минск: БГПУ, 2012. – С. 424–426.
Поппер К. P. Нищета историцизма / Пер. с англ. – М.: Прогресс – VIA, 1993. – 187 с.
Szkudlarek T. Media. Szkic z filozofii i pedagogiki dystansu. – Kraków: Impuls, 2009. – 151 s.