FORMATION AND DEVELOPMENT OF THE FUTURE TEACHERS IN THE PROCESS OF PROFESSIONAL TRAINING IN THE SYSTEM OF CONTINUOUS PEDAGOGICAL EDUCATION
Sadulloyeva Mahfuza Gaybulloyevna, Bukhara State University, Leacture of the primary education department
Keywords:
renewal, teaching practice, continuous teaching practice, fundamental aspects, teacher training, transformation, need, self-realization.Abstract
This article updates the main criteria for organizing continuous teaching practice in universities for future primary school teachers. The preparation of basic concepts and practical aspects of primary school teachers in pedagogical universities for future teachers is considered.
References
Абульханова-Славская К.А. Стратегия жизни. М.: Мысль, 1991.
Андреев В.И. Педагогика: учебный курс для творческого саморазвития. Казань: Центр инновatsiонных технологий, 2000. 608 с.
Гессен С.И. Основы педагогики. Введение в прикладную философию. М.: Школа-Пресс, 1995.
Зеер Э.Ф. Личностно-ориентированное профессиональное образование: теоретико-методологический аспект. Екатеринбург: Изд-во Урал. гос. проф. пед. ун-та, 2001.
Коджаспирова Г.М., Коджаспиров А.Ю. Педагогический словарь. М., 2001.
Кузьмина Н.В. Творческий потенциал специалиста: акмеологические проблемы развития // Гуманизaция образования НИИ РАО. Бийск, 2004.
Лукьянова М.И. К проблеме изучения профессионально-личностных характеристик педагога // Педагоги- ческий мониторинг как системная диагностика в управлении качеством образования. Казань, 1997.
Сластёнин В.А. Личностный потенциал учителя // Подготовка учителя начальных классов и творческой педагогической деятельности. М., 1993.
Тутолмин А.В. Формирование профессионально-творческой компетентности студента-педагога: методи- ка ианализ эксперимента. Глазов: Глазовский гос. пед. ин-т им. В.Г. Короленко, 2006.
Шевченко Л.Л. Педагогическое творчество. М.: Соборъ, 1996. Поступила в редакцию
А.В. Тутолмин 2012. Вып. 2 ФИЛОСОФИЯ. СОЦИОЛОГИЯ. ПСИХОЛОГИЯ. ПЕД. Глазов: Глазовский гос. пед. ин-т им. В.Г. Короленко, 2006.