INNOVATIVE METHODS OF TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE
Арипова Халима Ариповна Доцент кафедры русского литературоведения Бухарский государственный университет
Keywords:
innovative technologies, the process of studying RCT, problems in learning, activation of the educational process.Abstract
The article discusses the possibilities of using innovative technologies in teaching Russian as a foreign language. An attempt is made to identify the characteristic features of the described approaches and show their specifics. Educational materials with the use of innovative technologies introduced into teaching practice are presented. The ways of working with the proposed materials are demonstrated when teaching Russian as a foreign language to school students, as well as during the training and retraining of RCT teachers.
References
Дьюи, Д. Демократизация образования. Москва: Педагогика-Пресс, 2000
Замковая, Н, Моисеенко, И. (2006). Инновационные формы работы на уроках русского языка как иностранного. -Таллин: Колибри.- 2006.
Кларин, М.В. Инновации в мировой педагогике: обучение на основе исследования, игры и дискуссии. (Анализ зарубежного опыта).- М. : НПЦ «Эксперимент». - 1998
Лийметс, Х.Й.Групповая работа на уроке. - Москва: Знание.- 1975
Мередит, К., Стил, Дж. и др. (1999). Обучение сообща.-Тарту: издательство Тартуского университета. - 1995
«Популяризация критического мышления». Пособие-дополнение к интерактивному курсу. – М., 1997
Роовет, Э.Й. Обучение речевому общению. - Таллин: Валгус.- 1984
Селевко, Г.К. Современные образовательные технологии. Москва: Просвещение. – 1998.
Скоробогатова, Г.Г. Проблемная, проектная и модульно-блочная технология в работе учителя. - Москва: МИОО.- 2002
Соосар, Н., Замковая, Н.Настольная книга преподавателя. Интерактивные методы преподавания и учения. – М.: Аура.-2002
Степихова, В.А.Педагогические мастерские в опыте учителей. Санкт- Петербург: Санкт-Петербургский университет педагогического мастерства.- 2012.