BO`LAJAK INFORMATIKA O‘QITUVCHILARINING TANQIDIY FIKRLASH KO‘NIKMALARINI RIVOJLANTIRISH UCHUN PEDAGOGIK TAJRIBALARNI TASHKIL ETISH VA O‘TKAZISH
Fayzieva Maxbubaxon Rahimjonovna Pedagogika fanlari doktori, professor Nizomiy nomidagi TDPU “Informatika” kafedrasi professori, Panjieva Nazokat Normaxmatovna Termiz davlat universitetining tayanch doktoranti
Ключевые слова:
pedagogik tajribalar, tanqidiy fikrlash, bo’lajak informatika o‘qituvchilari, metodologiya, ta’lim texnologiyalari.Аннотация
Axborot texnologiyalarining tez rivojlanishi sharoitida bo’lajak informatika o‘qituvchilarini tayyorlashga alohida e’tibor qaratish lozim. Ularning kompetentligining muhim jihatlaridan biri pedagogik vazifalarni hal qilish uchun zarur bo‘lgan tanqidiy fikrlashdir. Tadqiqot ushbu ko‘nikmalarni rivojlantirishga qaratilgan pedagogik tajribalarni o‘tkazishga qaratilgan. Maqolada tajribalarni o‘tkazish bosqichlari, natijalarning tahlili va metodikalarni ta’lim jarayoniga joriy etish bo‘yicha tavsiyalar ko‘rib chiqiladi. Olingan ma’lumotlar eksperimental guruhdagi talabalarning tanqidiy fikrlash darajasining yaxshilanganini tasdiqlaydi, bu esa ta’lim faoliyatining yuqori samaradorligini ko‘rsatadi.
Библиографические ссылки
Выготский Л.С. Мышление и речь. М.: Лабиринт, 1982. 352 с.
Захарова Л.М. Методическая подготовка преподавателей для развития критического мышления // Вопросы педагогики. 2016. № 1. С. 14-20.
Кузнецова Е.В. Кейс-метод в обучении: Практическое руководство. Новосибирск: Наука, 2017. 128 с.
Липман М. Критическое мышление: Что это такое? М.: Издательство Эйдос, 2003. 256 с.
Луценко Е. Л. Адаптация теста критического мышления Л. Старки / Е. Л.
Луценко // Вісник Харк. нац. ун-ту імені В.Н. Каразіна. Серія: Психологія. — 2014. — № 1110. — С. 65-70.
Сидоров В.В. Цифровые образовательные платформы в обучении // Высшее образование в России. 2017. № 2. С. 35-42.
Смирнова Т.Н. Педагогические эксперименты: Методика и проведение. М.: Педагогика, 2014. 180 с.
Флавелл Дж.Х. Метакогнитивные процессы и когнитивный мониторинг // Педагогика. 2012. № 4. С. 45-53.
Эльконин Д.Б. Развитие критического мышления в процессе обучения // Образование и наука. 2015. № 3. С. 23-29.
Шульгин И.И. Дискуссии и дебаты как методы развития критического мышления // Журнал педагогических исследований. 2019. № 5. С. 47-55.
Starkey L. Critical thinking skills success: in 20 minutes a day. – New York: Learning Express, 2004.