МАКТАБ ЎҚУВЧИЛАРИНИНГ ШАХСИЙ САМАРАДОРЛИГИНИ ПЕДАГОГИК КОРРЕКЦИЯ ҚИЛИШНИНГ НАЗАРИЙ ЖИҲАТЛАРИ

https://doi.org/10.53885/edinres.2022.10.10.016 Нумонова Дилдор Умурзоқовна, Навоий давлат педагогика институти, фалсафа фанлари доктори, доцент

Авторы

  • Нумонова Дилдор Умурзоқовна

Ключевые слова:

таълим сифати, ўқитиш жараёни, шахсий самарадорлик, шахсий самарасизлик, ўқувчиларни ривожланиши, индивидуаллашган таълим, шахсга йўналтирилган таълим, педагогик диагностика ва коррекция.

Аннотация

Кириш маълумотлари долзарблиги. Мактабда таълим тизимини янги, янада юқори босқичга кўтариш ўқувчиларга таълим-тарбия бериш жараёнларига замонавий таълим дастурлари ва услубларини жорий этиш, болаларнинг ҳар томонлама ривожланишлари учун шарт-шароит яратиш каби муҳим масалалар рационал ҳал этилишини талаб қилади. Ушбу мақолада “ўқувчиларнинг шахсий самарадорлиги” тушунчасига ойдинлик киритилган, ўқувчилар шахсий самарадорлигига эришиш стратегиясиининг даражалари аниқланган ҳамда педагогик диагностика ва коррекциянинг ушбу йўналишдаги вазифалари белгиланган.

Библиографические ссылки

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2019 йил 29 апрелдаги “Ўзбекистон Республикаси халқ таълими тизимини 2030 йилгача ривожлантириш концепциясини тасдиқлаш тўғрисида”ги ПФ-5712-сон Фармони / https://lex.uz/docs/4312785

Мирзиёев Ш.М. Буюк келажагимизни мард ва олижаноб халқимиз билан бирга қурамиз. –Тошкент: “Ўзбекистан”, 2017. – 488 б. https://dba. uz/medias/media/other/583/pa-dastur.pdf

Eric R. Kandel. In Search Of Memory The Emergence of a New Science of Mind Copyright, 2006. / https://www.amazon.com/SearchMemory-Emergence-Science-Mind/dp/0393329372

Gazzaniga M.G. The Cognitive Neurosciences / A Bradford Book The it Press Cambridge, Massachusetts London, England/ 2009. Massachusetts Institute Of Technology / https://www.academia.edu/es/46929018/The_ Cognitive_Neurosciences_Michael_Gazzaniga

Gulyamov Dj.R., Nurboyev Q.M., Khuzhakulov N.T. Teaching Children Of Preschool Age In Neurodidactic Conditions Printed Palarch’s Journal Of Archaeology Of Egypt / Egyptology 17(6). ISSN 1567-214x / PJAEE, 17 (6) (2020) / P.14485-14494 / https://ejmcm.com/article_3309.

html

Дидковский С, Личная эффективность. НАУ Источник: Журнал HRMagazine, № 9, 2007. / https://www.training.com.ua/publication/ lichnaja_jeffektivnost

Дилова Н.Г. Бошланғич таълим жараёнида ўзаро ҳамкорлик муҳитини шакллантириш механизмларини такомиллаштириш. 13.00.01 – Педагогика назарияси. Педагогик таълимотлар тарихи. Пед.фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) дисс. автореф. - Нукус – 2018. – 52 б.

Дилова Н.Ғ. Ўқувчи шахсини ривожлантиришда ҳамкорлик педагогикасининг ўрни // Ж.: Замонавий таълим / Современное Таълим ва инновацион тадқиқотлар (2022 йил №10) ISSN 2181-1709 (P) 160 Education and innovative research 2022 y. №10 образование 2017, №1. –Б. 50-55. / https://cyberleninka.ru/article/n/uvchishahsini-rivozhlantirishda-amkorlik-pedagogikasining-rni

Дружилов С.А. Основы практической психологии и педагогики для бакалавров / учеб. пособие для студентов технических вузов. – М. : ФЛИНТА : Наука, 2013. – 240 с./ https://www.academia.edu/26297114

Егорова Р.И. Педагогическое сопровождение процесса выбора учащимися будущей профессии (на примере коррекционной школы): 13 00 01 - общая педагогика, история педагогики и образования: Автореф. дисс. на соиск. .... канд. пед. наук. Якутск, 2007. -24 с

Замараева З.П., Панкратов Н.В. К вопросу о сущности категории «человеческий потенциал» в современной социологии // Трансформация человеческого потенциала в контексте столетия / Под общ. ред. проф.З.Х.Саралиевой: В 2 т. Т. 1. –Н.Новгород: Изд. НИСОЦ, 2017. – С.135-138. / https://pure.spbu.ru/ws/files/39276340/_._2017_1.pdf

Князева Т.Б. Педагогические условия личностного роста старшеклассников в вариативном компоненте образовательного процесса: Дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01. -Иркутск, 2001. -191 c.

Ковалев В.В. Педагогические условия формирования учебной мотивации подростков в процессе коррекционно-развивающегоz бучения. 13.00.01 —общая педагогика, история педагогики и образования. Автореф. дис. на соиск. канд.пед. наук. Воронеж, 2004. -24 с.

Мельников И.И. Основы личной эффективности // Ж.: Университет водных коммуникаций, -С.Пб., 2013. № 3. – С.119-125.

Рустамова М.М. Меҳнат таълими дарсларида ўқувчиларнинг ижодий қобилиятларини шакллантириш технологияси (бошланғич синф ўқувчилари мисолида) // Замонавий таълим / Современное образование 2015, №6. –Б.41-46.

Самусева Г.В. Педагогическое сопровождение становления позиции субъекта учебной деятельности младшего школьника / 13.00.01.- общая педагогика, история педагогики и образования. Автореф. дисс. на соиск. .... канд. пед. наук. –Волгоград, 2009. -25 с

Загрузки

Опубликован

2022-11-08