ЎҚУВЧИЛАРНИНГ ТАНҚИДИЙ ТАФАККУРИНИ РИВОЖЛАНТИРИШ АСОСИДА ИЖТИМОИЙ МУНОСАБАТЛАРГА ТАЙЁРЛАШ ТЕХНОЛОГИЯСИ

Авторы

  • Гулбаҳор Акрамова

Ключевые слова:

танқидий тафаккур, ижтимоий муносабат, бошланғич синф ўқувчиси, таълим-тарбия жараёни, интерфаол усуллар, муаммоли вазият

Аннотация

Мақолада бошланғич синф ўқувчиларида танқидий тафаккурни ривожлантириш
асосида уларни ижтимоий муносабатларга тайёрлаш жараёни, технологияси, методикаси келтирилган. Яқин хориж ва хорижий давлатлар тадқиқотчи-олимларининг танқидий тафаккур
ва ўқувчиларда танқидий тафаккурни ривожлантириш борасидаги фикрлари ўрганилган, таҳлил
этилган. Бошланғич таълимда ўқувчиларни танқидий тафаккурини ривожлантириш ва уларни
ижтимоий муносабатларга тайёрлашда самарали натижаларни берувчи интерфаол усуллар ва
уларни амалда қўллаш имкониятлари ёритилган. Тадқиқот методологияси тадқиқотнинг энг
муҳим қисмларидан бири бўлиб, у ўтказилаётган тадқиқотнинг умумий харитаси, тадқиқот
йўли ва манзилга(натижага) олиб борувчи харитавий чизгилари ҳисобланади. Бошланғич синф
ўқувчиларида танқидий тафаккурни ривожлантириш ва уларни ижтимоий муносабатларга
тайёрлаш муаммосининг ечимига олиб борувчи технологияси яратилиб эксперементдан
ўтказилган ва унинг натижалари келтирилган.

Библиографические ссылки

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 07.02.2017 йилдаги ПФ-4947-сонли

фармони. Ўзбекистон Республикасини янада ривожлантириш бўйича ҳаракатлар стратегияси тўғрисида.

Вазирлар Маҳкамасининг 2017 йил 15 мартдаги 140-сон қарори. Умумий ўрта таълим

тўғрисидаги Низомни тасдиқлаш ҳақида.

Вазирлар Маҳкамасининг 2017 йил 6 апрелдаги 187-сон “Умумий ўрта ва ўрта махсус,

касб-ҳунар таълимининг давлат таълим стандартларини тасдиқлаш тўғрисида”ги қарори.

Беспалько В. П. Слагаемые педагогической технологии. М.: Педагогика, 1989.

Дьюи Д. Психология и педагогика мышления / пер. с англ. Н. М. Никольской. – М.:

Совершенство, 1997.

Загашев И. О. Как решить любую проблему. СПб.: Прайм-Еврознак, 2001.

Загашев И. О. Новые педагогические особенности технологии в школьной библиотеке: образовательная технология развития критического мышления через чтение и письмо.

[Электронный ресурс]. – Режим доступа: Ошибка! Недопустимый объект гиперссылки.

Загашев И. О., Заир-Бек С. И., Муштавинская И. В. Учим детей мыслить критиче-ски.

– СПб.: Альянс «Дельта», Речь, 2003.

Заир-Бек С. Развитие критического мышления через чтение и письмо // Директор

школы. 2005. №4. - С. 66 - 72.

Заир-Бек С. И., Марико В. В., Швец И. М. Работа со взрослыми: вверх по горизон-тали

// Перемена: Международный журнал о развитии мышления через чтение и письмо. 2006, т. 7, № 1, С. 11-19.

Заир-Бек С. И., Муштавинская И. В. Развитие критического мышления на уроке:

пособие для учителей общеобразоват. учреждений. М.: Просвещение, 2011.

Мередит К. С., Стил Д. Л., Темпл Ч. Как учатся дети: свод основ: учебное пособие для

проекта ЧПКМ. – М.: 1997.

Цукерман Г. А. Что развивает и чего не развивает учебная деятельность младших

школьников //Вопросы психологии. - 1998. - № 5. - С. 68-81.

Загрузки

Опубликован

2021-01-30