ЖИСМОНИЙ ТАРБИЯ ЎҚИТУВЧИСИНИНГ КАСБИЙ ФАОЛИЯТГА ДЕОНТОЛОГИК ТАЙЁРЛИГИ МОҲИЯТИ

Акрамова Гулхаё Мехриддиновна, преподаватель кафедры физической культуры, Бухарский государственный университет, г. Бухара, Республика Узбекистан

Авторы

  • Акрамова Гулхаё Мехриддиновна,

Ключевые слова:

Деонтология, бўлажак ўқитувчи, жисмоний тарбия, мажбурият

Аннотация

. Мақолада бўлажак жисмоний тарбия ўқитувчиларини деонтологик фаолиятга тайёрлаш тизимини такомиллаштиришнинг долзарб муаммолари ва уларни ечиш борасидаги тавсиялар келтирилган

Библиографические ссылки

Диагностик компонент қуйидаги белгилар-кўрсаткичларнинг намоён бўлиши билан тавсифланади: деонтологик тамойиллар асосида касбий фаолиятни баҳолаш, интроспексия ва ўз-ўзини баҳолаш. Рефлексив компонент деонтологик тамойилларнинг аҳамиятини англашда ётади; ўз касбий фаолиятининг деонтологик асосларини тушуниш . Унинг мезонлари - касбий ривожланишда деонтологик тайёргарликнинг аҳамиятини англаш . Тузатиш компоненти мактаб ўқувчиларининг жисмоний тарбия ва спорт машғулотларида ахлоқий тарбиясини тузатиш усулларига эга бўлишда намоён бўлади. Унинг мезонлари деонтологик фаолиятни самарали тузатиш ва ўз-ўзини тузатиш. 5. Ижодий (ижодий) таркибий компонент қуйидагиларни ўз ичига олади: касбий ижодий фикрлаш элементлари, ижодий ўзини-ўзи ривожлантириш, ижодий фантазия, биргаликда ижод қилишнинг ахлоқий асослари; рағбатлантириш функциясининг мавжудлиги ва амалга оширилиши.

Уни баҳолашнинг интегратив мезони мактаб ўқувчиларини жисмоний тарбия ва спорт машғулотларида ахлоқий тарбиялашда ижодий ёндашишда намоён бўлади. 6. Аффектив тизимли компонент қуйидагикўрсаткичларни ўз ичига олади: ўқитувчининг деотологик фаолиятида ижобий ва салбий ҳис-туйғуларнинг намоён бўлиши, эмпатия. Уни баҳолашнинг интегратив мезони мактаб ўқувчиларини ахлоқий тарбиялашда ўқувчиларнинг ҳиссий ва эмпатик муносабати тажрибасида намоён бўлади.

Загрузки

Опубликован

2023-05-14