BO‘LAJAK PSIXOLOGLARNING KOMMUNIKATIV KOMPETENTLIGINI RIVOJLANTIRISHNING IJTIMOIY-PSIXOLOGIK XUSUSIYATLARI

Qodirova Dilnoza Murtazoyevna Psixologiya va sotsiologiya kafedrasi oʻqituvchisi

Авторы

  • Qodirova Dilnoza Murtazoyevna TerDU

Ключевые слова:

kommunikatsiya, oliy ta’lim, psixolog, pedagogik psixologlar; professional standartlar; kompetentsiya yondashuvi; kommunikativ qobiliyatlar

Аннотация

Ta’lim tizimida psixologlar tayyorlash bo’yicha kasbiy ta’lim dasturlarini ishlab chiqish va amalga oshirish muammosi dolzarbdir. Ushbu maqolada o’rta ta’lim sohasida psixologning kommunikativ kompetentsiyasini shakllantirish va rivojlantirish muammosi ko’rib chiqiladi, shuningdek, o’rta maktab o’quvchilarining psixolog faoliyati to’g’risida xabardorlik darajasini aniqlash uchun proyektiv usullarning mazmuni tahlil qilinadi. Psixolog ega bo’lishi kerak bo’lgan asosiy, asosiy kompetentsiya sifatida qaraladigan psixologlarning kommunikativ kompetentsiyasining xususiyatlariga urg’u beriladi. Umumiy ta’limning federal
davlat ta’lim standartlari zamonaviy psixologning kasbiy vakolatlariga yuqori talablarni qo’yadi, bu ayniqsa ta’lim muassasalari uchun muhimdir. Standartda
psixologning mehnat funktsiyalari, ma’lumoti va ish tajribasiga qo’yiladigan talablar aniq ko’rsatilgan. Standart yuzaga keladigan psixologik muammolar va
boshqa kasbiy masalalar bo’yicha talabalar, o’qituvchilar va ota-onalarga bevosita maslahat berish kabi sohalarni belgilaydi; zamonaviy psixologik tadqiqotlar
sohasidagi o’quv ishlari; har xil turdagi psixologik yordam haqida ma’lumot. Shu bilan birga, zamonaviy ta’lim jarayonining haqiqatlari qarama-qarshiliklar bilan tavsiflanadi. Asosiy qarama-qarshilik shundaki, amaliyotda psixologning faoliyati asosan turli hujjatlarni yuritish, rejalar va hisobotlarni yozish, protokollar, jurnallar va boshqalarni tuzish bilan bog’liq bo’lib, kamroq darajada psixologning bevosita o’zaro ta’sirini o’z ichiga oladi. va ishtirokchilar.o’quv jarayoni, ya’ni uning asosiy mehnat funktsiyalarini bajarish. Zamonaviy ta’lim tizimi kompetensiyaga asoslangan yondashuvga asoslangan bo’lib, u ta’limda psixologning kasbiy kompetentsiyalarini shakllantirish, rivojlantirish va aniqlash vazifasini qo’ygan. O’rta maktabda psixologning kasbiy faoliyati o’quvchilarga, ularning maktab sharoitida rivojlanishi uchun psixologik-pedagogik sharoitlarni yaratishga, shuningdek, ijtimoiy-psixologik muammolarni hal qilishga qaratilgan bo’lishi kerak.

Библиографические ссылки

Karimov I.A. Barkamol avlod orzusi. Toshkent.1999.

Karimov I.A. Barkamol avlod – O‘zbekiston taraqqiyotining poydevorini yaratishdan iboratdir. IX sessiyadagi nutqdan.

Karimov I.A. Yuksak ma’naviyat – yengilmas kuch. –T.: Ma’naviyat, 2008.

Rustamov A. “So‘z haqida so‘z”. -T: 1992.

Slastenin V.A. Obщaya psixologika. -M.– 2002.

Bolotov V.A., Serikov V.V. Kompetentnostnaya model: Ot idei k obrazavatelnoy programmoy. Psixologika. 2003. № 3.

Bondorevskaya Ye.V., Kulnevich S.V. Psixologika. 2004. № 10.

Blinov V.I.Prakticheskaya podgotovka buduщix uchiteley: progmatika, prespektivы. Moskva. IOO. MONRF. 200

Кодирова, Д. М. (2022). КАТТА ВА КИЧИК ГУРУҲЛАРДАГИ ЎҚУВЧИ ШАХСИГА ИНДИВИДУАЛ-ПСИХОЛОГИК ЁНДАШУВНИНГ ЎЗИГА ХОС ХУСУСИЯТЛАРИ. Oriental Art and Culture, 3(4), 542-547.

Кодирова, Д. М. (2022). КАТТА ВА КИЧИК ГУРУҲЛАРДАГИ ЎҚУВЧИ ШАХСИГА ИНДИВИДУАЛ-ПСИХОЛОГИК ЁНДАШУВНИНГ ЎЗИГА ХОС ХУСУСИЯТЛАРИ. Oriental Art and Culture, 3(4), 542-547.

Загрузки

Опубликован

2024-04-23