ASSESSMENT OF THE EFFECTIVENESS OF MARKETING ACTIVITIES OF GENERAL SECONDARY EDUCATIONAL INSTITUTIONS
Mamanazarova Nargiza Komildzhanovna Scientific Secretary of the National Research Institute named after A.Avloni, Ph.D., Associate Professor
Keywords:
general secondary education, marketing, marketing activities, quality of Education, Management, management efficiency.Abstract
this article discusses issues such as evaluating the effectiveness of marketing activities in the public education system, namely, the development of a marketing management concept, justification of the effectiveness of its application and implementation in practice. Proposals and recommendations were also developed to identify and evaluate the main indicators of marketing management in the activities of general secondary education institutions.
References
Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2018 йил 5 сентябрдаги «Халқ таълимини бошқариш тизимини такомиллаштириш бўйича қўшимча чора-тадбирлар тўғрисида»ги ПФ-5538-сон Фармони.
Ўзбекистон Республикаси Президенти Шавкат Мирзиёевнинг «Халқ таълими тизимини ривожлантириш, педагогларнингмалакаси ва жамиятдаги нуфузини ошириш, ёш авлод маънавиятини юксалтириш масалалари»га бағишлаб ўтказилган видеоселектор йиғилиш маърузаси. Ўзбекистон Республикаси Президенти Администрацияси 34-сон баёни, 2019 йил 23 август.
Абдуллаев Н.С., Раҳимов, М.О. Хадаев. “Катта ёшдаги ахолини ўқитиш марказига: қадам-бақадам” Услубий қўлланмаси, Тошкент, 2013 йил.
Алмакучуков К.М. Технологии управления маркетингом в вузе // Высшее образование Кыргызской Республики. – 2008. – 2/12. – с.44-50.
Ахунова Г. Ўзбекистонда таълим хизматлари маркетинги муаммолари: Монография. – Тошкент. – 2005. – 244 б.
Назарова Д. Таълим хизматлари маркетингида ахборотни бошқариш // Жамият ва бошқарув. – 2010. – 3. – 65-67-б. 7. Набиев Д. Совершенствование управления маркетингом образовательных услуг в условиях модернизации экономики. Автореф. ... докт. эконом. наук. – Ташкент, 2009. – 48 с.
Очилов А.О. Маркетинг в сфере высшего образования // Экономика и финансы. – Москва, 2009. – № 3 (156). – С. 64-65.