YAQIN KISHISINI YO‘QOTGAN BOLALAR VA O‘SMIRLARGA PSIXOLOGIK YORDAM KO‘RSATISHNING O‘ZIGA XOSLIGI

Askarova Nargiza Abdivalievna Psixologiya fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), katta o‘qituvchi Toshkent tibbiyot akademiyasi “Pedagogika va psixologiya” kafedrasi

Авторы

  • Askarova Nargiza Abdivalievna TerDU

Ключевые слова:

qayg‘u, qo‘rquv, emotsiya, bola, psixologik yordam.

Аннотация

Judolik vaqtida kattalar ham tushkinlikni boshdan kechirishadi, yaqin odamni yo‘qotgan bolaga qanday yordam berishni, bolaga qanday munosabatda bo‘lishni, yo‘qotishni qanday va qanchalik keskin his qilishini ham bilmaydilar.
Bunday bolaga psixologik yordam ko‘rsatish va uni qo‘llab-quvvatlash ishlarini o‘z vaqtida to‘g‘ri tashkil qilish, bolaning keyingi psixik taraqqiyoti va shaxsi shakllanishida juda muhimdir.

Библиографические ссылки

Abdivalievna, A. N. (2023). Psychological Interpretation of the Concept of Happiness. Eurasian Journal of Humanities and Social Sciences, 16, 3-6.

Abdivalievna, A. N. (2022). Psychological Characteristics Of Doctor And Patient Communication. Eurasian Scientific Herald, 8, 106-109.

Аскарова, Н. А. (2022). ЯҚИН КИШИСИНИ ЙЎҚОТГАН БОЛАЛАР ВА ЎСМИРЛАРГА ПСИХОЛОГИК ЁРДАМ КЎРСАТИШ ИШЛАРИ. INTELLECTUAL EDUCATION TECHNOLOGICAL SOLUTIONS AND INNOVATIVE DIGITAL TOOLS, 1(12), 65-70.

Нагера У. Реакции детей на смерть значимых объектов // Журнал практической психологии и психоанализа. М.: Институт практической психологии и психоанализа. 2002. № 1.

Исаев Д.Н. Эмоциональный стресс, психосоматические и соматопсихические расстройства у детей. — СПб.: Речь, 2005. — 400 с.

Humphrey Geraldine M., Zimpfer David G. Counselling for Grief and Bereavement. SAGE: Los Angeles, London, New Delhi, Singapore, 2008. 193 p.

Dyregrov К., Dyregrov A. Helping the family following suicide. In B. Monroe and F. Кraus (eds) Brief Interventions with Bereaved Children. Oxford: Oxford University Press. 2005, pp.201–215.

Dyregrov К., Dyregrov A. Effective grief and bereavement support: The role of family, friends, colleagues, schools and support professional. Jessica Кingsley Publishers, London and Philadelphia, 2008. 273 p.

Маликова Т.В., Новикова Т.О., Пирогов Д.Г. Переживание утраты детьми дошкольного возраста // Педиатр. 2018. Т.9. №6. С. 111-117.

Новикова Н.В., Колесник Е.С. Эмоциональные особенности детей, переживших утрату одного из родителей // Вестник ЯрГУ. Серия Гуманитарные науки. Психология. 2015. № 4 (34). С.100-105.

Новикова Н. В., Колесник Е. С. Проблема психологических особенностей детей, переживших утрату одного из родителей // Психология образования в поликультурном пространстве. 2015. № 2. С. 77–84.

Davies B. Sibling bereavement research: State of the art. In I.B. Corless, B.B. Germino and M.A. Pittman (eds) A Challenge for Living. Dying, Death, and Bereavement. London: Jones and Bartlett Publishers. 1995. pp.173–201.

Calhoun L.G, Abernathy C.B., Selby J.W. The rule of bereavement: Are suicidal deaths different? Journal of Community Psychology, 1986, 14, pp. 213–218.

Abdivalievna, A. N. (2022). Age Features of Aggressive Behavior. Eurasian Medical Research Periodical, 15, 16-20.

Abdivalievna, A. N., & Nuriddinovna, I. N. (2022). EMERGENCY PSYCHOLOGICAL ASSISTANCE IN EXTREME SITUATIONS. Spectrum Journal of Innovation, Reforms and Development, 6, 66-71.

Загрузки

Опубликован

2024-05-03