EDAGOGICAL AND PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF SELF-IMPROVEMENT OF FUTURE ATHLETES
Nurmedov Nurmuxammed Axmed o’g’li Uzbekistan State physical University of education and sports Nukus branch Theory of physical education and humanities researcher of the Department of Sciences
Keywords:
ontology, gnoseology, Axiology and personality theory, intuition, perception, thinking, ability, intelligenceAbstract
this article is devoted to the problem of the influence of philosophy on sports pedagogy, in particular, as the most general methodological and ideological knowledge on the formation and development of combat sports pedagogy . Historical-theoretical terms and conditions of such influence are considered, ontological, gnoseological, dialectical and other philosophical issues are analyzed, which find their interpretation and application in the issues of practical significance of combat sports pedagogy. A three-stage theory of combat sports (general philosophical methodology, pedagogical socio-psychological methodology, martial arts practice) is discussed.
References
Абсалямов, Г. Ш. Нatsiональные виды спорта в РСФСР / Г. Ш. Абсалямов. М. : Знание, 2000. - 32 с.
Абульханова-Славская, К. А. О субъекте психической деятельности : методологические проблемы психологии / К. А. Абульханова-Славская. -М. :Наука,2003.-288с.
Волков, Г. Н. Этнопедагогика : учеб. пособие / Г. Н. Волков. Чебоксары: Чуваш, кн. изд- во, 2001. - 146 с.
49. Воронцов, Б. Н. Разумные потребности личности : сущность, критерии, пути форми- рования / Б. Н. Воронцов. Воронеж : Изд-во ВГУ, 1999. -191 с.
Завьялов, А. И. Биопедагогика или спортивная тренировка : учеб. пособие / А. И. Завья- лов, Д. Г. Миндиашвили. Красноярск : МП «Полис», 2001. -61 с 6. Иванов-Катанский, С. Высшая техника каратэ / С. Иванов-Катанский. -М. :ФАИР, 2006.- 528 с.