RAQAMLASHTIRISH JARAYONIDA MUHANDISLARNI KASBIY FAOLIYATGA TAYYORLASH ILMIY MUAMMO SIFATIDA
Axadova Komila Said qizi Tayanch doktorant, Oliy matematika kafedrasi katta o‘qituvchisi, Jizzax politexnika instituti
Ключевые слова:
Oliy ta’lim, raqamli texnologiyalar, sifatli ta’lim, kasbiy faoliyat, o‘quv vositalari, bo‘lajak muhandis, raqamli transformatsiya, axborot texnologiyalari, zamonaviy ta’lim tizimi.Аннотация
Ushbu maqolada texnika oliy ta’lim muassasalari talabalarini kasbiy faoliyatga tayyorlashda raqamli texnologiyalardan foydalanishning asosiy muammolari o‘rganilgan. Xorijiy ta’lim va ilmiy tadqiqot muassasalarida amaliy yo‘naltirilgan o‘qitish texnologiyalari asosida mamlakatimizda bo‘lajak muhandislarning ijtimoiy-rolli pozitsiyasini rivojlantirishning pedagogik mexanizmlarini takomillashtirish, texnika, texnologiya sohalarida bakalavr va magistrlar tayyorlashning kompetentli modellarini ishlab chiqish, axborot-ta’lim muhiti sharoitida bo‘lajak muhandislarni kasbiy shakllantirishning individual ta’lim traektoriyasini pedagogik loyihalash bo‘yicha ilmiy tadqiqotlar olib borilgan. Shuningdek, bo‘lajak muhandislarni tayyorlashda raqamli texnologiyalardan foydalanishning afzalliklari va kamchiliklari ko‘rsatib o‘tilgan.
Библиографические ссылки
Abduraxmanova G., G. Kovaleva va N. Bulchenko. “Axborot sanoati: Rossiya oʻlchami”, xalqaro standartlar, milliy tadqiqot universiteti “Iqtisodiyot Oliy maktabi”, fundamental tadqiqotlar dasturining ishchi hujjati, Series: fan, texnologiya va innovatsiyalar, s. WP BRP 56 / STI / 2016.
Abdurahmanova G., Gohberg L. va Sokolov A. Axborot va kommunikatsiya texnologiyalari koʻrsatkichlari (axborot fanlari va texnologiyalari Ensiklopediyasi, toʻrtinchi nashr). -Hershey: “IGI Global”, 2018.
Basl J., “4.0 sanoat tamoyillarini ERP yetkazib beruvchilari mahsulotlari va xizmatlariga kiritish - Markaziy Yevropa tadqiqotlari”, korporativ axborot tizimlarining tadqiqot va amaliy masalalari boʻyicha xalqaro konferensiya materiallari, 2017.
Muradova F.R. Virtual labs in distance learning. Psychology and Education. Journal, Vol. 58 №1, 2020. P. 4547-4552.
Muradova F.R. Application of the opportunities of virtual laboratories in the educational process. Образование и проблемы развития общества, 2020. №2. – P. 5-9.
J. Khamidov, and K. Akhadova. «THE ROLE OF MATHEMATICS IN THE FORMATION OF DESIGN COMPETENCE OF FUTURE ARCHITECTS AND BUILDING ENGINEERS» Science and innovation, vol. 2, no. A1, 2023, pp. 97-102. doi:10.5281/ zenodo.7541432
Axadova, K. (2023). BO’LAJAK MUHANDISLARNI KASBIY FAOLIYATGA TAYYORLASHDA QO’LLANILADIGAN ZAMONAVIY METODLAR. O‘ZBEKISTON MILLIY UNIVERSITETI. https://doi.org/https://doi.org/10.5281/zenodo.7807515
Ахадова, К. (2023). Raqamlashtirish davrida informatika va matematik modellashtirish bo‘lajak muhandislarning kasbiy faoliyati uchun asos sifatida. Современные тенденции инновatsiонного развития науки и образования в глобальном мире, 1(3), 74–77. https://doi.org/10.47689/ STARS.university-pp74-77.
Axadova, K. “TEXNIKA OLIY O’QUV YURTLARIDA OLIY MATEMATIKA FANINI O’QITISHDA KOMPETENSIYAVIY YONDASHUVNI AMALGA OSHIRISH MUAMMOLARI”. JizPI Nashriyoti, 2021.
Axadova, K. “TEXNIKA OLIY O’QUV YURTLARIDA TALABALARNING MATEMATIK KOMPETENSIYALARINI RIVOJLANTIRISH MUAMMOLARI”. Namangan Davlat Universiteti, 2021.
Axadova, K. “BO’LAJAK MUHANDISLARNING MATEMATIK KOMPETENTLIGINI RIVOJLANTIRISH MASALALARI”. Namangan Davlat Universiteti, 2022.
Akhadova, K. S. «PROBLEMS OF DEVELOPING MATHEMATICAL COMPETENCIES OF FUTURE ENGINEERS.» Academic research in educational sciences 3.3 (2022): 316-323.
Axadova, Komila. «TEXNIK OLIY TA’LIMDA MATEMATIKANING MUTAXASSISLIK FANLARI BILAN INTEGRATSIYASINI TA’MINLASH VOSITALARI.» Science and innovation (2022).