SANOGENIC REFLEXIVITY AS A RESOURCE FOR THE PROFESSIONAL COMPETENCE OF A FUTURE TEACHER
Ablullaeva Muyassar Isakovna Oriental University of the Republic of Uzbekistan, Department of Pedagogy and Psychology, teacher of the department
Keywords:
sanogenicity, thinking, sanogenic thinking, future teachers, awarenessAbstract
the purpose of this work is to study the possibilities of independent work, organized on the basis of the principle of heuristic dialogue, in the development of sanogenic reflection in future teachers. The independent work of students is considered in detail, i.e. future teachers. The selections of various types, aspects are studied, and various mechanisms and characteristics of reflection are explained.
References
Гасанова Д.И. Саногенное мышление как фактор профессиональной ресурсности педагога // Вестник Екатерининского института. ‒ №6 (13) 2011. ‒ С. 73-79.
Громыко Ю.В. Мыследеятельность, сознание и сверхличность. Реальность развития.
Руководство для управленцев и педагогов / Ю.В. Громыко. — М.: Пушкинский институт, 2010. — 240 c.
Орлов Ю.М. Обида. Вина : Монография – М.; Слайдинг, 2011. – 96 с.
Орлов Ю.М. Мышление, дарящее здоровье и успех // Воспитание школьников.-М., 1992.- №6.-с.3-6.
Сангина В.Н. (Опарина В.Н.) Саногенная рефлексивность как важнейшая профессиональная компетенция будущего учителя // Вестник Челябинского государственного педагогического университета - Челябинск: изд-во ЧГПУ, 2007. - С. 130 – 142.
Морозюк С.Н. Универсальная функциональная модель педагогической технологии обучения//ВОСТОК-ЗАПАД: ПЕРЕСЕЧЕНИЯ КУЛЬТУР, Япония, Киото, Сангё, 2-5 октября 2019 г. (SCOPUS).
Морозюк С.Н. и др. Психолого-педагогические проблемы современного социума.
Коллективная монография/ Под ред. Е.А.Левановой и А.В.Мудрика. М.: МПГУ, 2018. – 298 с.
Щедровицкий Г.П. Мышление. Понимание. Рефлексия / А.А. Пископпель, В.Р. Рокитянский, Г.П. Щедровицкий. — М.: Наследие ММК, 2005. — 800 с.