XORAZM VOHASI AHOLISING TURMUSH TАRZIDАGI QАDIMIY DINIY E’TIQODLАR IZLАRI
Ochilov Iskandar, Guliston davlat universiteti “Tarix” yo’nalishi talabasi
Ключевые слова:
ahuramazda,an’ana,marosim,Avesto, Zardushtiylik ,meros.Аннотация
Ushbu maqolada O’rta Osiyo xalqlari hayotida xususan Xorazm vohasidagi qadimiy diniy e’tiqodlar haqida maʼlumot berilgan.Zardushtiylik Xorazmda paydo bo’lganligini isbotlovchi tarixchilar fikrlari keltirib o’tilgan.Zardushtiylik dini marosim va urf odatlar xalqimiz tarixida o’chmas iz qoldirgan .Bugungi kungacha ham Zardushtiylik ba’zi marosimlari saqlanib qolganligidan ko’rishimiz mumkin.
Библиографические ссылки
Кароматов Х. Ўзбекистонда мозий эътиқодлар тарихи. – Тошкент, Жаҳон итқисодиёти ва дипломатия университети. 2008. – С. 27.
Василев Л.С. История религий востока. …. – С. 14.
Suleimanov R. On Relicts of ancient Culture and Ideology in Islam in Central Asia // Oriente Moderno. - 2007. - №6.-P. 163-175.
Джаббаров И., Дресвянская Г. Духи, святые, боги Средней Азии: очерки по истории религии. - Т., 1993.
Жабборов И., Жабборов С. Жахон динлари тарихи. - Т.: Ўзбекистон, 2002. - Б. 33-70.
Аскаров А. Древнеземледельческая культура эпохи бронзы юга Узбекистана. Ташкент, 1977.; Зардуштийликнинг илк ватанидаги ибодатхона. Санъат тарихи // – Ташкент, 2001.; Древнебактрийский храм огня в южном Узбекистане. «Градостроительство и архитектура. Культура Среднего Востока – развитие связи и взаимодействия». (совм. Ширинов Т.) – Ташкент, 1989.
Исхоқов М. Исаков А. Саразм. (К вопросу становления раннеземледельческой культуры Зеравшанской долины). – Душанбе, 1991.
Эсонов М. Хоразм ҳудидида Зардуштийлик динининг пайдо бўлиши хақида баъзи бир мулоҳазалар. Тезисы 9..Аширов А. А. Ўзбек халқи анъанавии турмуш тарзида қадимий диний эътиқодлар (Фарғона водийси материаллари асосида). Тарих фанлари доктори илмий даражасини олиш учун ёзилган диссертация автореферати. Тошкент. 2008.