ELEKTR TA’MINOTI ASOSLARI BOʻYICHA OʻQUV SIMULYATORLARI UCHUN ILGʻOR RENDERLASH USULLARI.

Rakhmanov Ikromjon Usmanovich, Tashkent State Technical University «Electrical supply» department head, doctor of technical sciences (DSc), professor Qurbonova Rayhona Shahobiddin qizi, Toshkent davlat texnika universiteti mustaqil tadqiqotchisi Uzaqov Navruz Choriyor oʻgʻli, Toshkent davlat texnika universiteti tayanch doktoranti Nematov Laziz Alisherovich, Buxoro muhandislik - texnologiya instituti “Energetika” kafedrasi dotsenti, pedagogika fanlari falsafa doktori (PhD), Pedagogika fanlari doktori

Авторы

  • Rakhmanov Ikromjon Usmanovich, Qurbonova Rayhona Shahobiddin qizi, Uzaqov Navruz Choriyor oʻgʻli, Nematov Laziz Alisherovich TerDU

Ключевые слова:

ilgʻor renderlash texnikasi, elektr ta’minoti asoslari, muhandislik ta’limi, immersiv oʻquv muhitlari, fotorealistik simulyatsiyalar, talabalarning ishtiroki, kontseptual tushunish, aralash usullar yondashuvi, ishlash koʻrsatkichlari, vizual oʻrganish, interfaol vositalar, texnologik integratsiya, ta’lim uchun qulaylik, oʻquv dasturini ishlab chiqish, grafik foydalanuvchi interfeysi, 3D modellashtirish, dinamik yoritish, real vaqtda renderlash, maʼlumotlarni vizuallashtirish, taʼlim nazariyasi, oʻrganish uslublari, texnik yordam, taʼlimning kengaytirilishi, innovatsion texnologiyalar, raqamli taʼlim landshafti.

Аннотация

Ushbu tadqiqot oʻquv simulyatorlarida ilgʻor renderlash usullarining muhandislik ta’limida elektr ta’minoti asoslarini oʻrganishga ta’sirini oʻrganadi. An’anaviy oʻqitish usullari koʻpincha murakkab tushunchalar bilan kurashadi, bu esa muhandislik talabalari oʻrtasida tushunish va saqlashni yaxshilash uchun yuqori aniqlikdagi vizual simulyatsiyalarni tekshirishga olib keladi. Elektrotexnika boʻyicha oʻquv dasturiga integratsiyalangan simulyatorlarga turli koʻrsatish usullarini oʻz ichiga olgan koʻp qirrali yondashuv qabul qilindi. Ushbu simulyatorlarning samaradorligi miqdoriy va sifatli usullar orqali baholandi, bu talabalarning faolligi, kontseptual tushunish va ma’lumotni saqlashda sezilarli yaxshilanishlarni koʻrsatdi. Ushbu simulyatorlar tomonidan taqdim etilgan realizm mavhum tushunchalarni yanada aniq va keng qamrovli qilib, an’anaviy oʻqitish usullarini toʻldiradi. Miqdoriy ma’lumotlar talabalarning ishlash koʻrsatkichlarida sezilarli yaxshilanishlarni koʻrsatdi. Tadqiqot ta’limdagi ilgʻor vizualizatsiya texnologiyalarining imkoniyatlarini, xususan, elektrotexnika kabi murakkab fanlar uchun potentsialini ta’kidlaydi va texnologiya integratsiyasi va ulardan foydalanish imkoniyatlarini muhokama qiladi. Ta’lim simulyatorlarida ilgʻor renderlash rivojlanayotgan raqamli ta’lim landshaftiga mos keladigan zamonaviy ta’lim strategiyalariga qimmatli, qiziqarli va samarali qoʻshimcha hisoblanadi.

Библиографические ссылки

Anderson, J. H., & Liu, Y. (2023). Advanced Visualization in Engineering Education. Journal of Educational Technology in Engineering, 12(4), 215-230.

Bennett, L., & O’Neil, T. (2022). The Role of Interactive Simulators in Electrical Engineering. International Journal of Engineering Education, 38(2), 142-157.

Carter, S., & Kumar, A. (2021). Photorealistic Rendering in Educational Software: A New Paradigm. Journal of Computer-Assisted Learning, 37(3), 708-722.

Davis, R., & Thompson, G. (2023). Enhancing Student Engagement through Technology. Educational Research Review, 19(1), 45-61.

Evans, P. L., & Nguyen, H. (2022). The Impact of Real-Time Rendering on Learning Outcomes. Journal of Educational Technology & Society, 25(1), 112-127.

Foster, A., & Zhao, Y. (2023). The Evolution of Educational Simulators in Electrical Engineering. Technology in Education Journal, 11(2), 200-216.

Gupta, M., & Clarkson, J. (2021). Interactive Learning Environments: A Review. Journal of Interactive Learning Research, 32(4), 467-484.

Harris, D., & Patel, S. (2022). Theoretical and Practical Approaches in Electrical Engineering Education. Advances in Engineering Education, 6(1), 34-50.

Загрузки

Опубликован

2024-07-07